کد خبر: ۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید با کاهش نرخ سود تسهيلات بانکی سرمايه هاي سرگردان در بخش هاي توليدي جذب شده و به اين ترتيب هزينه های توليد تا حدود زيادي کاهش خواهد يافت .
سید جوادحسینی کیا افزود : هر چند این اقدام در بخش هایی نیز ظرفیت های کاذبی را ایجاد خواهد کرد اما در واقع با کاهش نرخ سود بانکی ايجاد انگيزه در امر سرمايه گذاري براي طرح هاي توليدي و صنعتی بيشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی تاثیر مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت، تصریح کرد: این حرکت می‌تواند نخستين گام عملی دولت برای رشد توليد و توسعه اقتصادي باشد و به توانمند سازی کشور در عرصه اقتصاد كمك شاياني نموده و شرايط مساعد و مناسبی برای توليد کنندگان و خودروسازان داخلی فراهم نماید.
وی اظهار داشت : امید است این اقدام ، شتاب خوبی در جریان حرکت سرمایه ها به سمت فضای کسب و کار و بخش های تولیدی و اشتغال زا ایجاد کند البته نکته مهم در این روند مدیریت سرمایه گذاری در عرصه های تولیدی است که باید برای این امر نیز چاره اندیشی شود.
وی گفت : در صورتی که امنیت روانی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود قطعا تاثیر تاثیر مطلوبی بر فضای کسب و کار و اشتغال به خصوص صنعت خودرو خواهد داشت.
نماینده سقز و کلیایی در مجلس دهم در ادامه به تاثیر کاهش سود بانکی بر کاهش هزینه تولید پرداخت و گفت : البته این میزان کاهش به نظر نمی رسد تاثیر بسیار ملموسی بر تولید داشته باشد اما در مجموع بر کاهش هزینه تولید نیز بی تاثیر نیز نخواهد بود.
حسینی کیا  تصریح کرد : هر چند از مهمترین اقدامات در راستاي حمايت از توليدات داخلي ،كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي است كه موجب كاهش هزينه تمام شده ، افزايش تقاضا براي خريد كالاي داخلي ، رونق اقتصادي و افزايش اشتغال‌زايي خواهد شد.
وی افزود : البته در صورتی که تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین به جای تزریق در بخش های دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد مطمئنا شاهد کاهش چشم گیر هزینه تولید در حوزه های تولیدی و خودروسازی خواهیم بود.
وی در ادامه به تاثیر طرح های فروش ویژه شرکتهای خودروساز بر اوضاع بازار پرداخت و  گفت : هر چند این اقدام خودروسازان در وضعیت کنونی بازار ، شرایط خرید خودرو را تسهیل می کند اما مسلما تنها این شرایط است که باعث افزایش تقاضا می شود و نقشی در کیفیت و تولید در این صنعت نخواهد داشت.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: