کد خبر: ۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی از آزادراه مراغه- هشترود، کمربندی عجب‌شیر، تقاطع غیرهمسطح ملکان و پل میدان معلم شهربناب بازدید کرد وگفت: ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود است.
،علی نورزاد در حاشیه این بازدید اظهارکرد: جاده دو بانده مراغه- هشترود یکی از جاده‌های مواصلاتی پرخطر کشور محسوب می‌شود و احداث آزادراه مراغه- هشترود به طول ۹۲ کیلومتر با توجه به پتانسیل‌های منطقه و داشتن توجیه فنی و اقتصادی در توسعه این منطقه و ایمن‌سازی مسیر تاثیر بسزایی دارد.وی افزود: آزادراه مراغه- هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل می‌شود.نورزاد این آزادراه را از پروژه‌های اولویت‌دار دولت دانست و عنوان کرد: اولویت ما نیز تسریع در اجرای عملیات قطعه ۲ آزادراه مراغه- هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینه‌های تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود که برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.وی کاهش ۸ کیلومتری مسیر، کاهش ۲۴ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۴۳ دقیقه‌ای برای وسایل نقلیه سنگین، ۳۵۳ میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.
منبع:پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

نام:
ایمیل:
* نظر: