کد خبر: ۳۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که خودروهایی با کیفیت مناسب و در کلاس جهانی به بازار داخل عرضه شود می توان شاهد بازاری رقابتی در داخل بود.
فریدون احمدی افزود: با عرضه محصولات متنوع و به روز ضمن ایجاد تحرک در بازار خودرو داخل ، بازارهای صادراتی نیز گسترش خواهد یافت.
وی با توجه به رکود موجود در بازار خودرو ایران اظهار داشت: در صورتی که در همکاری با خودروسازان خارجی خودروهایی در کلاس و کیفیت جهانی تولید و بازار ایران عرضه شود می توان با ایجاد بازار رقابتی، شاهد تحرک و رونق بازار خودرو داخل بود.
وی با اشاره به اینکه قطعا مصرف کننده داخلی نیز از شرایط همکاری های اخیر منتفع می شود ، یاد اورشد : صنعت خودرو ایران در شرایطی کنونی نیاز دارد تا تولیدات به روز را برای پاسخ گویی به نیاز مصرف کننده داخلی و احترام به تقاضای بازار عرضه نماید.
وی همچنین با اشاره به اینکه کیفیت از گزینه های و چالش های بسیار مهم در صنعت خودرو ایران است، افزود: حضور شرکتهای خارجی با شرایط  مشخص در ایران و فراهم نمودن بسترها جهت همکاری گسترده تر و رفع  موانع قطعا می تواند اتفاقات بسیار مثبتی را در صنعت خودرو ایران رقم بزند.
نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم تاکید کرد: قطعا با آغاز همکاری ها با شرکای خارجی و گسترش انها در صنعت خودرو ضمن تنوع در محصولات داخلی شاهد ورود تکنولوژی و دانش فنی در حوزه خودروسازی کشور خواهیم بود.
احمدی در ادامه به تاثیر کاهش نرخ تسهیلات و بهره های بانکی بر تولید و صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : مسلما مهمترین اقدامات در راستاي حمايت از توليدات داخلي ،كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي است كه در هزينه تمام شده و افزايش تقاضای خودروهای داخلی تاثیر مثبت داشته و رونق اقتصادي و افزايش اشتغال‌زايي را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در صورتی این روند کاهشی ادامه یابد علاوه بر اینکه سرمایه و نقدینگی در جامعه به بخش تولید سوق می یابد بلکه در این جریان شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت خودرو خواهیم بود.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: