کد خبر: ۳۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
پس از دو سال وقفه بزرگترین گرد همایی فعالان بازار مالی  در حالی در محل دایم نمایشگاه بین المللی در حال برگزاری است که مدیرانارش  بازار سرمایه وپول ایران میزبان مدیرانی از کشورهایی نظیر آلمان ، سوئیس ، ایتالیا ، روسیه ، چین ، تایوان ، کرواسی و یونان هستند. 
مدیران سازمان بورس و مسولان برگزاری نهمین نمایشگاه بورس و بانک وبیمه تلاش کرده اند که امسال این رویددا مالی در کشور را بین المللی تر از سال های قبل برگزار کنند.به گفته مدیران برگزاری این فستیوال ، قرار است نمایشگاه بعد از برجام فرصتی برای جذب سرمایه گذار خارجی شود. اما آیا با وجود موانعی که همچنان به قوت خود باقی است می توان چنین انتظاری از آن داشت. زیرا با وجود گذشت چند ماه از آغاز اجرایی شدن برجام حتی ارتباط مجدد ایران با سوئیفت هم برقرار نشده تا خارجی ها بتوانند امکان نقل و انتقال پول و سرمایه گذاری در ایران را داشته باشند.
گردهمایی و رویدادی که گرچه اسم آن بزرگ است، اما طی سنوات اخیر خروجی چندان ملموسی برای بازار به همراه نداشته که حداقل سهامداران و سرمایه گذاران داخلی بتوانند از آن بهره مند شوند.
آنچنان که گاهی فقط می توان گفت چنین نمایشگاه هایی تنها فرصتی شده برای شرکت های کارگزاری، تأمین سرمایه ها، گروه های مالی و ناشران بورسی و فرابورسی و نهادهای مرتبط با بازار سرمایه که بیشتر برای چشم و هم چشمی رنگ و لعاب زیبای خود را به رخ رقیبان بکشند. اما این میان سر سهامداران است که از صرف این همه هزینه بی کلاه می ماند و پس از پایان روزهای برگزاری نمایشگاه هیچ تغییر محسوسی در روند ارایه خدمات به آنها صورت نمی گیرد انگار که اصلاً آب از آب تکان نخورده است.
در روزهای که فضایی مجازی و عده ای سفته باز با همراهی برخی از مدیران شرکت ها زود تراز سایرین بر دستورهای خرید و فروش مبادرت می ورزند ،این سوال مطرح می شود که چرا مدیران بورس و کارگزاری ها در نمایشگاه به دنبال سلفی گرفتن با مسولان رده بالای دولت و همچنین مهمانان خارجی هستند و برای این رفتار چه توجیحی دارند.به هر روی امیدواریم این دوره که در روزهاتی پایانی خود قرار دارد برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که بتوان دستاوردی خوب از این همه هزینه در چنین نمایشگاهی با این ابعاد داشته باشد. ان شالله 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار