کد خبر: ۳۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
در بازار آخرین روز کاری هفته؛
در داد و ستدهای روز جاری بیش از یک میلیارد و 785 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد.
در داد وستدهای آخرین روز کاری هفته شاخص به رشد آرام خود ادامه داد.
در داد و ستدهای روز جاری بیش از یک میلیارد و 785 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد.
گفتنی است در معاملات امروز حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی داشت. به این ترتیب بیش از یک میلیارد و 785 میلیون سهم به ارزش 6هزار و 196 میلیارد ریال در 57 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.
در معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص کل 26 واحد بالا رفت و به عدد 73 هزار و 763 واحد رسید. شاخص بازار اول 5 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 200 واحد صعود را به ثبت رساند.
نمادهای سایپا، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری امید و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث شدند این متغیر افزایش یابد.
همچنین در جریان داد و ستدهای روز چهارشنبه سهامداران بیشترین حجم و ارزش معاملات را در گروه های خودرو، محصولات فلزی و بانک ها رقم زدند و این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
بیشترین افزایش قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سرامیک صنعتی اردکان، فرآوری مواد معدنی، آهنگری تراکتورسازی ایران، داروسازی زهراوی، کاشی پارس، افست، توسعه معادن روی بود.
در مقابل نمادهای سایپا اذین، ایران تایر، سایپا، ماشین سازی نیرومحرکه، تراکتورسازی ایران، لیزینگ صنعت و معدن و قند پیرانشهر با بیشترین کاهش قیت در انتهای جدول معاملات نشستند.
در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید سرامیک صنعتی اردکان، ایران ارقام، عمران و توسعه فارس، فرآورده های نسوز آذر، آهنگری تراکتورسازی ایران، گل گهر و اوراق مرابحه گستر کرانه بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.
در مقابل صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری شیرااز، اوراق سفارس ساخت توسعه ملی، اوراق مشرکت سایپا، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان و داروسازی کتر عبیدی برترین عرضه ها را داشتند.
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری رنا با معامله بلوکی 723 میلیون سهم به ارزش 3هزار و 663 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: