کد خبر: ۳۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات:
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات با انتقاد از واردات کنجاله سویا از ونزوئلا که منجر به خارج شدن ارز از کشور می شود، معتقد است که اگر بتوانیم این محصول را در کشور تولید کنیم قیمت لبنیات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات با انتقاد از واردات کنجاله سویا از ونزوئلا که منجر به خارج شدن ارز از کشور می شود، معتقد است که اگر بتوانیم این محصول را در کشور تولید کنیم قیمت لبنیات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.علی رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه علت واردات کنجاله سویا برای مصرف دام با توجه به چهار فصل بودن کشور مشخص نیست، اظهار کرد: ایران کشوری چهار فصل است و قطعا می‌توانیم کنجاله سویا را در داخل تولید کنیم و به دست دامداران برسانیم اما مشخص نیست که چرا همت این کار وجود ندارد و این محصول را باید از ونزوئلا وارد کنیم.وی ادامه داد: قطعا اگر کنجاله سویا در داخل تولید شود امکان کاهش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات وجود دارد و هر لیتر شیر خریداری شده توسط مردم می‌تواند از ۲۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در مورد وضعیت بازار این محصولات در سه ماه دوم سال، بیان کرد: شایعاتی در مورد کم شدن صادرات لبینات منتشر شد که درست نیست. علاوه بر این باید در مورد قیمت‌ها عنوان کنیم که بازار لبنیات سه سالی است که در رکود به سر می برد و مطمئنا بعد از ماه مبارک رمضان نیز قیمت‌ها تغییری نکرده و همچون قبل باقی می‌ماند.رجبی با اشاره به اینکه قرار بود شیر خام توسط کارخانجات از دامداران به قیمت ۱۴۴۰ تومان بر اساس بار میکروبی خریداری شود، گفت: این موضوع محقق نشده و همچنان کارخانه ها از دامداران این محصول را به قیمت کیلویی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان می‌خرند.

وی با ارائه راهکارهایی به منظور بهبود وضعیت بازار لبنیات اظهار کرد: راهکار کوتاه مدت اختصاص یارانه ویژه توسط دولت است و راهکار بلند مدت تامین خوراک دام در داخل است. مطمئنا باید در زمینه اختصاص یارانه دولت ورود کند و در بحث تامین خوراک دام نیز وزارت جهاد کشاورزی همت کند تا بتوان بازار لبنیات را رونق بخشید.رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات با انتقاد از وضعیت بازار لبنیات گفت: در بازار، محصولات لبنی مشمول پنج درصد تخفیف می‌شوند، در حالی که به ازای محصولات مضری چون نوشابه تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند. درصورتیکه باید برای محصولات مضر مالیات تعیین کنند و به محصولاتی که سلامت جامعه را تضمین می کنند یارانه اختصاص دهند اما این اتفاق نمی‌افتد.

رجبی همچنین در مورد افزایش یا کاهش مصرف محصولات لبنی در تابستان خاطر نشان کرد: در تابستان مصرف محصولاتی همچون کره و خامه پایین آمده و مصرف محصولاتی همچون دوغ و ماست بالا می رود اما به هر حال تغییری در قیمت لبنیات نخواهیم داشت.

برچسب ها: لبنیات ، کنجاله ، ارزانی
نام:
ایمیل:
* نظر: