کد خبر: ۳۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
بورس، بانک و بیمه ارکان نظام مالی هستند و این ارکان طی چهار روز گذشته در نمایشگاه ایران فاینکس 2016 فعالیت بسیار خوبی داشتند.
 مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه عصر امروز با حضور دکتر محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مهندس یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه و همچنین دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و این رویداد بازار سرمایه به کار خود پایان داد.  
 همین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه پایان یافت.

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اختتامیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، تعامل مجلس و بازار سرمایه را برای فعالان اقتصادی و توسعه اقتصادی مفید و اثر گذار اعلام کرد.

دکتر محمد فطانت در این مراسم با تأکید بر اینکه توسعه کشور مبتنی بر توسعه نظام مالی است، گفت: بورس، بانک و بیمه ارکان نظام مالی هستند و این ارکان طی چهار روز گذشته در نمایشگاه ایران فاینکس 2016 فعالیت بسیار خوبی داشتند.

 

به گفته سخنگوی سازمان بورس بعد از اخبار ورزشی خبرهای این سه حوزه بیشترین مخاطب را دارد و در رده جذابترین خبرها هستند.

 

دکتر فطانت با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سنوات گذشته رشد و رونق چشمگیری داشته است، گفت: در حال حاضر بیش از 400 شرکت در بازار سرمایه حضور دارند و 500 نهاد مالی به این بازار سرویس می دهند.

 رییس سازمان بورس ادامه داد: بیش از 560 هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه است.

 دکتر فطانت معتقد است اگر کشوری در رقابت با سایر کشورها، نظام مالی را به گونه ای رهبری کنند که پول های خرد به منابع اقتصادی هدایت شود، آن کشور از قدرت اقتصادی بالایی برخورد می شود.

عضو شورای عالی بورس با تأکید بر اینکه بخش بازار سرمایه در کشورهای دنیا نقش پر رنگ تری از بانک و بیمه دارد، گفت: حتی گروهی معتقدند رشد اقتصادی ضعیف تر اروپا نسبت به امریکا به این دلیل است که وال استریت نسبت به بورس های اروپایی از قدرت و ثبات بیشتری برخوردار است.


وی ابراز امیداوری کرد که روزی اقتصاد کشور ما نیز از بانک محوری خارج شود. دکتر فطانت شرکت های بورسی را همچون لوکوموتیوی دانست که با حرکت خود صنایع پایین دستی را به جلو می رانند و گفت: به عنوان مثال صنعت خودرو یک زنجیره کامل از صنایع سنگ معدن تا خودرو سازی را در اختیار دارد و سایر صنایع نیز هر کدام در بازار سرمایه نقش لوکوموتیو را بازی می کنند.

 

دکتر فطانت تأکید کرد در صورتی که چالش های صنایع با کمک مجلس برطرف شود این قطار به حرکت می افتد و رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه توسعه 1404 پیش بینی شده محقق خواهد شد.

وی اظها امیدواری کرد دستاوردهای نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در تحولات اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خاتمه اظهار داشت: در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سال آینده پنجاهمین سالگرد بورس را جشن می گیریم. این پنجاه سال حاصل تلاش پیشکسوتان بازار سرمایه است.
در ادامه این مراسم، مهندس یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران نمایشگاه گزارشی کمی و کیفی از این نمایشگاه ارائه کرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در 16 هزار و 842 متر مربع مساحت مفید بر گزار شد که 16 هزار و 450 متر مربع آن سرپوشیده و مابقی در فضای باز بود.

به گفته مهندس فروهر ایران فاینکس در 11 سالن با حضور 351 شرکت برگزار شد که 341 شرکت آن داخلی و 10 شرکت خارجی بوده است.

 
وی درخصوص حضور شرکت ها بین المللی در نمایشگاه گفت: این شرکت ها شامل 17 کشور یونان، کرواسی، تایوان، چین، سوئیس، روسیه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، آمریکا، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، سوئد، امارات و استرالیا بودند.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در تشریح برنامه های نمایشگاه اینگونه گفت: 3 همایش اصلی و بین المللی در حوزه بورس، بانک و بیمه، نشست تخصصی کمیته فقهی با حضور علما و اعضای کمیته فقهی و نخستین همایش استارتاپ کشورهای شمال آفریقا و  خاورمیانه در ایران مهمترین برنامه های این دوره از نمایشگاه بوده است.
وی به امضا 5 تفاهم نامه در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: 2 تفاهم نامه سازمان بورس با نهاد ناظر کره جنوبی، تفاهم نامه سازمان بورس با بورس مونیخ، تفاهم نامه بورس ایران با بورس آتن یونان و تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی با بورس آتن یونان از دستاوردهای نمایشگاه ایران فاینکس 2016 بوده است.
مهندس فروهر تصریح کرد: چندین تفاهمنامه داخلی و رونمایی از کتاب در نمایشگاه نیز از جمله رویدادهای نمایشگاه بود. همچنین چهارمین گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه برگزار شد و از برترین های بازار سرمایه تجلیل به عمل آمد و نخستین جشنواره رسانه در این دوره از نمایشگاه برگزار شد.

وی در ادمه به برگزاری ده ها کارگاه آموزشی در هر سه حوزه بورس، بانک وبیمه اشاره کرد و گفت: چهارمین جشنواره بین المللی کاریکاتور با بیش از 843 اثر از 408 هنرمند داخلی و بین المللی برگزار شد.
 مهندس فروهر در خاتمه به غرفه کودک نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این غرفه در راستای فرهنگ سازی برای کودکان طراحی شده بود که در این 4 روز بیش از 300 کودک از آن بازدید کردند.
در انتهای این مراسم دکتر محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مهندس یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تندیس نمایشگاه سال آینده با عنوان ایران فاینکس 2017 رونمایی کردند.

یاد آور می شود  این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر بیستم تا بیست و سوم تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی  برگزار شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: