کد خبر: ۳۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
محمدکریم دهقان‌زاده :
رئیس شعبه یزد حزب ندای ایرانیان معتقد است که حساسیت بر مسائل اقتصادی در جامعه بالاست بنابراین دولت باید بتواند با شناخت مشکلات در این حوزه اهرم فشار را از رقیبان دولت که مترصد وارد آوردن ضربه‌های دیگری هستند، بگیرد.
محمد کریم دهقان زاده ، با بیان اینکه فیش‌های حقوقی جدا از اینکه با چه رویکردی در جامعه مطرح شد با نفس افشای آن برای مقابله با فساد موافق هستم، گفت: این مسئله چالشی بود که اگر الان مطرح نمی شد بی گمان در نزدیکی زمان انتخابات از سوی جناح رقیب اعلام می شد اما با دولت با پیگیری و برخورد به موقع در این زمینه از آن به خوبی استفاده کرد و توانست این چالش را به نقطه قوت برای خود تبدیل کند و حالا پس از پیگیری و اصلاح قانون در آینده می‌تواند آن را به عنوان یک امتیاز در انتخابات سال 96 مطرح کند.

او در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد حزب ندای ایرانیان به نسبت دیگر احزاب کشور واکنش خوبی در این زمینه نشان داد و به خوبی توانست موضع خود را اعلام کند.

دهقان زاده با اشاره به اینکه در سیستم بانکی بابت هر ریال پولی که در بانک‌های کشور ردو بدل می شود، مالیات گرفته می شود، تاکید کرد: بعید است که مسولان از تمام این ورود و خروج ها در سیستم بانکی بی خبر بوده باشند و این مسئله که چرا دولت در سالهای اخیر به این موضوع ورود نکرد نیز از جمله انتقاداتی  است که باید گفت به عنوان نقطه ضعف دولت از آن یاد می شود. اگرچه طرح این مسئله مربوط به دولت قبل است اما دولت آقای روحانی می توانست پیش از این و زمانی که بحث رسانه ای نشده بود جلوی آن را بگیرد.

به گفته دهقان زاده برای دولت باید بحث‌های اقتصادی و طبقاتی مهم باشد چراکه رقیب می تواند با طرح آن در جامعه از مشکلات موجود در این حوزه به نفع خود استفاده کند.

او ادامه داد: قربانی‌ این بحث‌ها کسانی هستند که حالا برکنار شده اند که بیش از هرچیز به خاطر نبود قانون اتفاق افتاده است؛ بنابراین با توجه به اینکه حساسیت اقتصادی بالاست دولت باید به این نکات توجه کند به خصوص اینکه حساسیت مردم در بانک‌ها به خاطر رد و بدل‌های پولی که در این چرخه انجام می شود، بیشتر هم هست .

او با اشاره به اینکه برکناری‌های انجام گرفته اگرچه تا اندازه ای موجب آرامش در جامعه شده است و از نظر سیاسی کار خوبی بود اما کافی نیست، تاکید کرد: ممکن است این مسئله که در ادارات دیگر هم مسلما وجود دارد بار دیگر دستمایه افراد درفضای مجازی و در دسترس مردم قرار گیرد. امید این است که با توجه به ورود رهبری اراده ملی برای مبارزه با این تخلفات ادامه پیدا کند و دولت بتواند به گونه ای رفتار کند که فرصت استفاده از این اهرم‌های فشار از رقیب گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: