کد خبر: ۳۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
سیدحسن خمینی:
نوه امام خمینی گفت: مسائل جهان اسلام فراتر از مناقشه دو کشور مثل ایران و عربستان است. رفتارهای بعضا غیر منطقی و غیر انسانی نیز در داخل عربستان بود.

نوه امام خمینی گفت: مسائل جهان اسلام فراتر از مناقشه دو کشور مثل ایران و عربستان است. رفتارهای بعضا غیر منطقی و غیر انسانی نیز در داخل عربستان بود. مسائل جهان اسلام فراتر از نزاع های دو کشور با هم است. این موضوع به نگاه تکفیری که در بعضی مسلمانان متأسفانه وجود دارد بر می گردد و این نگاه باید حل شود.به گزارش جماران، سید حسن خمینی گفت: سال های پیش شاید بزرگترین معضل را مسأله اسرائیل می دانستیم. اما امروز تقریبا اسرائیل یک مسأله فراموش شده در اذهان ملت های اسلامی است و همه به دنبال رفع گرفتاری های شدیدی که برای خودمان پیدا شده هستیم. متأسفانه جریانات تکفیری که در عراق و سوریه و جاهای دیگر رشد کردند یک فاجعه را برای جامعه اسلامی پدید آوردند.

وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور ایران به واتیکان سفر کرده و دیداری با پاپ داشته است. آیا شما نیز برای حضور در مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) جهت تعمیق روابط بین مسلمانان و مسیحیان از پاپ دعوت می کنید گفت: پاپ به هر مناسبتی که بخواهند به ایران سفر کنند سفر بسیار خوبی است و فکر می کنم که دولت و مردم ایران آمادگی میزبانی دارند.خمینی در مورد احتمال ریاست جمهوری ترامپ گفت: انتخابات آمریکا چندان تأثیری در سیاست های منطقه ای آنها ندارد. ولی دلم نمی خواهد که چنین شخصیتی رئیس جمهور آمریکا شود. اما به خود مردم آمریکا بستگی دارد.

وی در مورد سیاست ایران در قبال آمریکا گفت:فکر نمی کنم آقای ظریف تا به حال تلاشی برای روابط دو جانبه داشته باشند. بحث برجام که سیاست کلی جمهوری اسلامی بود که انجام شد. ارتباطات ما هم طبیعتا در محدوده برجام بوده است. البته همیشه نگاه ما به آمریکایی ها بسته به رفتار آنها است.خمینی در پاسخ به این که شما داراى برخى گرایش هاى سیاسى هستید نسبت آنها با اندیشه امام چیست گفت: من اگر حرفی می زنم برداشتم این است که اگر امام در روزگار ما بود حتما همین حرف را می زد. دیگران نیز همین گونه هستند.

برچسب ها: خمینی ، اسراییل ، فراموش
نام:
ایمیل:
* نظر: