کد خبر: ۳۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
علی لاریجانی در دیدار فعالان بخش تعاون:
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بخش تولید باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، گفت: رویکرد کشور باید به سمت اقتصاد عمومی و مردمی باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بخش تولید باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، گفت: رویکرد کشور باید به سمت اقتصاد عمومی و مردمی باشد.

به گزارش ایرنا ، علی لاریجانی در دیدار فعالان بخش تعاون افزود: دخالت دولت مخل اقتصاد مردمی است، برای این که اقتصاد قوی داشته باشیم باید تشکل های مردم نهاد به وجود آید و در این راستا کارها به آنان واگذار شود. وی اضافه کرد: ما باید نقش مردم را در اقتصاد پررنگ تر کنیم و واگذاری ها را به این بخش بیشتر کنیم. رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بخش تعاون از بخش های مکمل اقتصاد است، اظهار داشت: بخش تولید در کشور باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: پررنگ شدن اقتصاد مردمی در قوانین و نظارت ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که مردم مشکلات را راحت تر متوجه می شوند. وی افزود: اگرچه در شرایط امروز از نظر منابع و اعتبارات در تنگنا هستیم ولی سخت گیری ها باید معقول و سنجیده باشد، اعمال فشار به ضرر اقتصاد کشور است.عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در شرایط رکودی باید فضای تنفسی برای بخش تولید کشور ایجاد کرد.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی قصد دارد در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به بخش تعاون کند، بخش تعاونی کشور قسمت های نادیده ای از اقتصاد را زیر پوشش قرار می دهد.وی با بیان این که شهید بهشتی بخش تعاون را لنگرگاهی برای عوامل اقتصادی کشور می دانست، گفت: در حال حاضر چون سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 6 درصد است ولی در سیاست های کلی نظام سهم بخش تعاون در اقتصاد 25درصد هدف گذاری شده است لذا باید بررسی شود که چرا تا این حد سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران پایین است.

رییس مجلس تصریح کرد: ممکن است برخی این پایین بودن سهم بخش تعاون را شرایط حال حاضر اقتصادی کشور بدانند و شاید هم پایین بودن سهم بخش تعاون به خاطر عدم توجه دولت باشد.لاریجانی یادآور شد: امکان دارد قانون تعاون در کشور ما مشکلاتی داشته باشد و با شرایط فرهنگی ما تطابق لازم را نداشته باشد از این رو ممکن است لازم باشد قانون تعاون با شرایط فرهنگی کشور ما تکامل یابد و متناسب با تجربیات فعالان بخش تعاون ارتقا یابد.

وی با یادآوری این که تعاونی ها ممکن است با شرایط فرهنگی ما ناسازگار باشد، اضافه کرد: این موضوع می تواند باعث شود که اقبال عمومی نداشته باشند.رییس مجلس خطاب به فعالان بخش تولید تاکید کرد: بهتر است بخش تعاون از تسهیلات بانکی کافی برخوردار باشد، اگر کار کارشناسی روی علت پایین بودن سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران انجام دادید و به این نتیجه رسیدید که به اصلاح قوانین در بخش تعاون نیازمندیم و لازم است مقررات در این بخش توسعه یابد، آن را به ما اعلام کنید تا مجلس هر چه سریع تر در این راستا اقدام کند.

برچسب ها: لاریجانی ، اقتصاد ، دخالت
نام:
ایمیل:
* نظر: