کد خبر: ۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه تعاون مقوله ارزشی و پیوند بین موضوعات اقتصاد، فرهنگ و اجتماع است، یکی از ریشه های عدم تحقق اهداف تعاون را عدم باور مسئولان با این بخش دانست.
، بهمن عبدالهی در نشست هم اندیشی تعاونگران با رئیس مجلس شورای اسلامی که با حضور هیات رئیسه اتاق تعاون و جمعی از روسای اتاق‌ها و اتحادیه‌های سراسری تشکیل شد، گفت: تعاونگران، سربازان و بسیجیان عرصه‌های اقتصادی کشور با وظیفه افزایش ثروت ملی، تقسیم عادلانه ثروت و ایجاد عدالت هستند.
وی با بیان اینکه بخش تعاون در اقتصاد کشور مغفول مانده است، ریشه محقق نشدن اهداف تعاون در سه عامل دانست و گفت: عدم باور به تعاون در کشور، عدم نظارت دقیق مجلس بر اجرای قانون و ضعف‌های ساختاری در بخش تعاون عواملی هستند که در دست نیافتن به اهداف تعاون نقش دارند.
مقام ارشد اتاق تعاون ایران بیان کرد: مشکلاتی که در نشست‌ها مطرح می‌شود، بخش کوچکی از مسائل بخش تعاون هستند، در حالی که این بخش از مشکلات بسیاری رنج می‌برد.
وی کمبود نقدینگی و حمایت‌های اندک از بخش تعاون را بزرگترین مشکل این بخش ذکر کرد و خاطر نشان کرد: بیش از 20 میلیون تعاونگر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و برخورداری از بانک کوچک توسعه تعاون پاسخگوی نیازهای این جمعیت نیست.
عبدالهی با اشاره به اینکه متاسفانه تفکر حاکم بر این بانک یک تفکر تجاری است، خواستار ایجاد یک بانک دیگر برای حمایت از این بخش و تسهیلات گسترده‌تر نظام بانکی کشور به بخش تعاون شد.
وی با بیان اینکه نظام بانکی باید 30 درصد از تسهیلات اعطایی را به بخش تعاون اختصاص بدهد، گفت: متاسفانه در سال گذشته رقم آن کمتر از 2 درصد بوده است.
عبدالهی با اشاره به مشکل مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از دغدغه‌های بخش تعاون بیان کرد: از آنجا که تعاونی‌ها دارای دفاتر رسمی هستند از پرداخت مالیات شانه خالی نمی‌کنند؛ این در حالی است که برخی به بهانه نداشتن دفاتر، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و با این فشارها ظلم بزرگی در بخش تعاون اعمال می‌شود.
رئیس اتاق تعاون ایران تعاون را بخشی با ظرفیت‌های گسترده اشتغالزایی و کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: بخش تعاون برای اجرای سیاست‌های دولت و مجلس آمادگی دارد و می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی کشور مثمر ثمر باشد.
برچسب ها: تعاون ، وام ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: