کد خبر: ۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع معادن در چهاردهمین اجلاس هیات عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن ایران گفت: در سه سال گذشته 24 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد افزوده شده است.
جعفر سرقینی در چهاردهمین اجلاس هیات عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن ایران که صبح امروز در هتل میثاق مشهد برگزار شدٰ گفت:  17و نیم میلیون تن کنستانره وجود دارد که سرتامین زیرساخت ها دچار مشکل هستیم ایجاد امنیت در بحث معادن بسیار مهم است امروز به برکت فعالیت معدنکاران امنیت بطور کامل برقرار شده و هزینه امنیت به عهده خود معدنکاران است.
وی افزود: در سه محور عملکرد معدن و صنعت معدنٰٰ پروِه های استانی خراسان رضوی و نظام مهندسی و انتظارات صحبت هایی وجود دارد. در بخش عملکرد معدن و صنعت معدن باید گفت که از روزی که دولت یازدهم مستقر شده تلاش کردیم زیربنا و زیرساخت های قانونی را فراهم نماییم. آزادسازی طرح هایی که معطل آن ها هستیم و دادن مجوز به معدنکاران واقعی به کمک شورای عالی معادن در این بخش انجام می شود.
سرقینی با بیان اینکه کار اکتشاف باید به درستی صورت بگیرد اظهار داشت: پهنه ها تعریف شده اند چند مورد معدن بزرگ از این پهنه ایجاد خواهند شد باید عنوان کرد که 25 درصد از سطح زمین را با این پهنه ها شناخته ایم.
معاون امور معادن وزیر صنایع معادن در ادامه اذعان داشت: پهنه ها یک اتفاق دیگر که خواهند داشت کشور را برای عملیات معدنکاری بزرگ مقیاس آماده خواهند کرد. معدنکاری کوچک مقیاس بر اقتصاد کشور لطمه می زنند تهیه و تولید اطلاعات پایه نیز در این بخش مهم است . 250 هزار کیلومتر خطر پرواز داشته ایم و کار تولید نقشه های پایه در راستای بخش اول انجام شده است.
سرقینی بیان کرد: در بخش زنجیره های فرآوری مواد معدنی کمر همت را بسته ایم در 3 سال گذشته 24 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد افزوده شده 30 میلیون تن امسال و سال آینده فعال خواهند شد که 12 میلیون تن آن در استان خراسان رضوی خواهد بود و این را هم باید عنوان کرد که با توجه به بخش اول خام فروشی پایه متوقف می شود.
وی با اشاره به بخش دوم که مرتبط با پروژه های استان خراسان رضوی می باشدٰ بیان کرد: باید گفت 35 میلیون تن در سنگان پروژه اجرا می شود در هیچ جایی از دنیا هیچ معدنی این حجم از سرمایه گزاری را در معدن ندارد و این موضوع باعث ایجاد اشتغال و رونق می شود. امروز یکی از پروژه های پیش رو 5 میلیون تن در حال اجراست.
معاون معادن وزیر صنایع معادن افزود: با توجه به نظام مهندسی و انتظارات باید گفت که رسالت اصلی نظام مهندسی ارتقاؤ سطح کیفی معادن است این روند هیچ وقت توقف پذیر نیست. آثار نظام مهندسی مثبت بوده و نتایج مثبتی نیز در بخش اقتصادی کشور صورت گرفته است. یکی از وظایف مهم نظام مهندسی آموزش و نظارت است آموزش باید عملیاتی باشد باید در این راستا برنامه هایی تدوین شود و در بحث ادارات معدن طرح هایی صورت گیرد که دیگر ارباب رجوع مشکلی نداشته باشد و به راحتی پروانه صادر شود.
سرقینی اذعان داشت:همانطور که می دانیم کار معدن با تخریب همراه است و یکی از معادن بزرگ ما سال گذشته 2 میلیارد از سوی شورای عالی معادن معافیت گرفته است ایجاد زیرسرساخت ها یکی از طرح های اصلی وزارت خانه است و این را بدانیم که استانداردهای معدنکاری با فعالیت های دیگر متفاوت است. 
منبع: شاتا
نام:
ایمیل:
* نظر: