کد خبر: ۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
رئيس انجمن صنايع شوينده، آرايشي و بهداشتي از انجام مراحل تدوين استاندارد جديد توليد پودر شوينده خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد پودر شوينده توليد داخل جاي خود را به توليد مايع لباسشويي داده است.


مشاغل در بخشهاي گوناگوني تعريف مي‌شود و ظرفيتهاي بسياري وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، فرصتها از دست مي‌رود. نکته مهم اين است که فناوري‌هاي جديد باعث مي‌شود تا فرصتهاي شغلي تغيير کند و از حالتي به حالت ديگر درآيد. بنابر اين هر کشوري که نتواند از اين فرصتها استفاده کند و فناوري خود را به روز کند، بازارهاي خود را از دست خواهد داد. نکته مهم اين است که فناوري‌هاي روز باعث بهبود شرايط زندگي مي‌شود و به همين دليل نمي‌توان فناوري را ناديده گرفت. يکي از مواردي که دايم در حال تغيير است، صنايع شوينده،‌ آرايشي و بهداشتي است. دراين رابطه رئيس انجمن صنايع شوينده، آرايشي و بهداشتي از انجام مراحل تدوين استاندارد جديد توليد پودر شوينده خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد پودر شوينده توليد داخل جاي خود را به توليد مايع لباسشويي داده است.

بختيار علم بيگي در گفت‌ و گو با فارس با بيان اينکه هفته گذشته نمونه‌هاي جديدي از پودر شوينده توليد داخل براي آزمون به آزمايشگاه‌هاي مربوطه ارسال شد، اظهار داشت: در آزموني که سال گذشته بر روي اين محصولات توسط آزمايشگاهي در آلمان انجام شد، فقط يک مورد مغايرت با استانداردها مشاهده شد که به شرکت توليدکننده تذکر داديم.وي از انجام مراحل تدوين استاندارد جديد پودر شوينده در سازمان استاندارد خبر داد و گفت: هفته پيش جلسه‌اي با مسئولان سازمان استاندارد داشتيم که عنوان شد هنوز استاندارد جديد شوينده‌ها نهايي نشده و در حال تدوين است.

علم‌بيگي توضيح داد: در استاندارد جديد شوينده‌ها، قدرت شويندگي، ميزان پاک کنندگي و همچنين آسيب نرساندن به لباس مد نظر قرار گرفته است. وي در مورد استفاده از نمک در توليد پودر شوينده نيز گفت: توليدکنندگان مي‌توانند مطابق با استاندارد، ميزان مجازي از نمک را در توليدات خود استفاده کنند اما اگر بيش از اين استاندارد مصرف شود، با آن برخورد خواهد شد.

رئيس انجمن صنايع شوينده در ادامه با بيان اينکه‌امکان توليد پودرها و شوينده‌ها در کشور به‌اندازه 3 برابر ميزان مصرف فراهم است، گفت: اگر توليدکنندگان به کيفيت محصول خود توجه نداشته باشند، از بازار حذف مي‌شوند.وي همچنين با اشاره به جايگزيني مايع شوينده لباس به جاي پودر شوينده در کشور، گفت: کمتر از 20 درصد پودر شوينده توليدي در کشور جاي خود را به مايع لباسشويي داده است که در دنيا نيز تغيير مصرف و توليد از پودر شوينده به سمت مايع لباسشويي در حال انجام است.

برچسب ها: لباسشویی ، پودر ، مایع
نام:
ایمیل:
* نظر: