کد خبر: ۳۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز خودروسازان به دلیل نبود تناسب بین قیمت و کیفیت تولیدات همچنان به مردم بدهکارند.
امرالله امینی با اشاره به اینکه عرضه خودروی بی‌کیفیت با قیمت بالا، برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت : مسلما تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید خودروهای جدید مبتنی بر فن‌آوری‌های روز جهان،‌ محقق خواهد شد.
وی افزود : قطعا خودروسازی که تولید محصولاتی مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز جهان را دنبال می کند حاصل تلاش آن کاهش قیمت و افزایش بهره‌وری و ارتقاء کیفیت در تولید خواهد بود.
وی با اشاره به عدم تناسب لازم بین قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی ، تصریح کرد: دولت باید با اصلاح برخی قوانین و زیر ساخت ها شرایط را برای کاهش هزینه‌های تولید در شرکتهای خودروسازی فراهم کند تا شاهد عرضه خودروهایی با قیمت و کیفیت متناسب در کشور باشیم.
وی گفت : متاسفانه در سالهای اخیر در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری چندانی صورت نگرفته است از این رو شاهد تولید محصولاتی جدید و به روز و متناسب با نیازهای بازار و مصرف‌کنندگان داخلی نیز نبودیم.
وی با توجه به آغاز همکاری مشترک خودروسازان خاطر نشان کرد : آغاز همکاری مشترک با خودروسازان خارجی فرصت مناسبی است تا خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت از رده خارج و زمینه جایگزینی خودروهای جدید و با کیفیت فراهم شود.
وی گفت : در شرایط فراهم شده ، مدیران شرکتهای خودروسازی باید از شرایط گذشته عبرت گرفته و اولویت برنامه هایشان را بر جذب سرمایه‌گذار خارجی و کسب دانش و تکنولوژی و تولید محصولات جدید و با کیفیت مناسب قرار دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه فضای ایجاد شده فرصت‌ مناسبی برای احیای صنعت خودروی داخلی است، تصریح کرد : باید فضای رقابت در صنعت خودرو فراهم شود تا کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد.
امینی افزود : تا زمانی که شرایط رقابتی در صنعت ایران ایجاد نشود و خودروسازان همچنان انحصاری عمل نمایند در حوزه کیفیت و قیمت خودرو اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.
وی گفت: وجود مدیران دولتی و عملکرد انحصاری در صنعت خودرو موجب شده تا مشکلات همچنان در این حوزه خودروسازی و بازار داخل وجود داشته باشد .
وی تصریح کرد : با خصوصی سازی واقعی و ایجاد رقابت در بازار داخل انتظار می رود مشکلات صنعت خودرو ایران برطرف شود.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: