کد خبر: ۳۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
متخصصان بازاريابي در ادبيات حرفه شان دو فرمول طلايي دارند . بر اساس فرمول اول هميشه حق با مشتري است . ولي فرمول دوم شان در نگاه سطحي بسيار متناقض به نظر مي‌رسد ولي در وارسي ژرف‌تر راز بازار يابي موفق را افشا مي‌کند .
متخصصان بازاريابي در ادبيات حرفه شان دو فرمول طلايي دارند . بر اساس فرمول اول هميشه حق با مشتري است . ولي فرمول دوم شان در نگاه سطحي بسيار متناقض به نظر مي‌رسد ولي در وارسي ژرف‌تر راز بازار يابي موفق را افشا مي‌کند . آنها در فرمول دوم بر اين نکته انگشت مي‌گذارند اگر حق با مشتري نباشد حتما بايد فرمول اول را دوباره خواني کنيد تا دريابيد هميشه حق با مشتري است و آنهم بدون هيچ استثنايي.مهندسي صنعت تخصص و حرفه به نسبت جديدي است. آنها بجاي بررسي يک ساختار توليدي از مرحله ورودي تا فرجام کار به مهندسي معکوس روي مي‌آورند و با شناخت سليقه مشتري‌ها و يا همان مصرف کنندگان همه مسير توليد را بر اساس آن شکل مي‌دهند. بعضي وقت‌ها هم با شناخت روانشناسي جمعي به بيدار سازي بازار روي مي‌آورند و براي کالاي تازه شان مشتري مي‌يابند و به همين چرخه توليد ثروت مدام در جهان نو مي‌شود و خلاق تر . به همين محصولات تازه در فرايندي زود رس زود کهنه مي‌شوند و جاي آنها محصولات تازه مي‌گيرد و اين چرخه حتي به سه ماه رسيده است . اين چرخه با ضربان رضايت مشتري مي‌زند. بياييد از اين منظر به بازار ايران چشم بدوزيم و ببينيم در ايران چقدر رضايت مشتري در توليد و توزيع رعايت مي‌شود . تنها با يک نگاه تند و گذرا در مي‌يابيم تنها چيزي که در اين کشور جدي گرفته نمي‌شود رضايت مشتري است و حتي مي‌توان جلوتر رفت و يادآور شد حقوق ساده و بديهي مصرف کننده هم رعايت نمي‌شود و کالاهاي تقلبي جاي برندهاي اصلي را مي‌گيرد . خودروهاي معيوب در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد بدون آنکه تعمير آن احساس مسئوليتي ديده شود . بدون اعلام عمومي‌قيمتها رو به بالا فرار مي‌کنند و يا اگر قيمت‌ها ثابت بماند وزن کالاهاي بسته بندي شده مدام کم و کم تر مي‌شود و هيچکس خود را مورد خطاب کتاب آسماني نمي‌بيند که مي‌فرماييد واي بر کم فروشان.موضوع اين بي اعتنايي جدي تر از کم و گران فروشي است . آبلميو‌هايي در بازار به فروش مي‌رسد که حتي يک آبليمو ندارد و همه محتوايش مواد شيميايي است . در لبنيات، پالم استفاده مي‌شود که بجاي سلامت انواع آسيب‌ها را بر مي‌انگيزد . با فاضلاب عفوني سبزي‌هاي کشت مي‌شود و سونامي‌سرطان و اقسام بيماري‌ها جامعه را با بحران روبرو مي‌کند . اگر بر آنيم اقتصاد کشور را از بحران نجات دهيم و از رکود در آييم و از ايراني بخواهيم تنها کالاي ايراني بخرد ، شرطش رعايت دو فرمول طلايي است که در آغاز از آن سخن گفتيم . اين کار زمان بر است ولي اگر اعتماد مصرف کننده جلب شود که در اين مسير حرکت مي‌کنيم مردم آنقدر بزرگوارند که صبورانه مشکلات را در ميانه مدت تحمل کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار