کد خبر: ۳۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت : به طور قطع با ورود خودروهای جدید ، قطعه سازان داخلی با مشکل مواجه می شوند .
محسن رزم خواه تصریح کرد : تنوع در تولیدات جدید با تیراژ محدود و همچنین افزایش قیمت تمام شده محصول ، تولید قطعات را غیر اقتصادی و دچار مشکل می کند .
وی اظهار داشت : متاسفانه سازندگان قطعات در جریان سیاست های ساخت خودرو قبل از اجرا قرار نمی گیرند لذا بی برنامگی خودروسازان موجب ایجاد مشکلات عمده ای شده است که ضرورت دارد تدابیری در خصوص رفع این مشکل اندیشیده شود .
وی افزود : طراحی قطعات با یک برند داخلی می تواند بخشی از مشکلات قطعه سازان را حل کند زیرا هر پلت فرم تولید شده برای چند نوع خودرو مصرف می شود و این امر موجب افزایش تیراژ می گردد .
رزم خواه با توجه به سردرگمی اغلب واحدهای قطعه سازی اذعان داشت : متاسفانه هیچ دستگاه و سازمانی در این زمینه پاسخگو نیست به دلیل اینکه عمده صنعت خودروسازی کشور دولتی است و در رابطه با شبکه تامین کننده قطعات و خدمات کسی مسئولیتی را قبول نمی کند در حالی که در کشورهای صنعتی ، خودروسازان  با قطعه سازان همکاری نزدیکی دارند و سیاست ها و برنامه هایشان را با مشارکت یکدیگر  اجرا می کنند اما در ایران یکی از دلایل سردرگمی ، عدم هماهنگی واحد های قطعه سازی با شرکت های خودروساز است .
وی با اشاره به آغاز همکاری خودروسازان داخلی با شرکت های خارجی افزود : اغلب قطعه سازان ایرانی از دانش فنی قطعه سازی و همکاری با شرکت های خارجی بی بهره هستند در حالی که یکی از راه های توسعه صنعت قطعه سازی خودرو ، مشارکت شرکت های خارجی با ایران است .
وی خاطر نشان کرد : شرکت های خودروساز برای کمک به قطعه سازان داخلی باید مطالبات عقب افتاده آنها را به موقع پرداخت کنند البته لازم به ذکر است ، دولت نیز باید امکان توسعه صنعت قطعه سازی را فراهم کند .
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: