کد خبر: ۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای یک مشی عاقلانه ای را دنبال کرده و فضا را برای حل مسئله هسته ای ایجاد کرده است ولی طرف های غربی بازی در می آورند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ارسال نامه از سوی اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای مقامات جمهوری اسلامی ایران افزود: طرف های غربی می خواهند این گونه القا کنند که ایران در حل مسئله هسته ای مشکل آفرینی می کند و اوباما نیز حرف های قلدر مابانه می زند اما کسی که آنقدر قلدر است، نامه فدایت شوم نمی نویسد.

لاریجانی گفت: نباید فکر کنیم که این حرف ها درست است، غربی ها در مذاکرات یک چیزی می گویند و در تبلیغات چیز دیگری، صدا و سیما باید تدبیر داشته باشد که آنها را از هم جدا کند و واقعیت را در دسترس مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: در مسئله منطقه ای هم ایران در مقابل تروریستها چه در سوریه و چه در عراق ایستاد و تبیین این موضوعات برای مردم وظیفه صدا و سیما است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور ادامه داد: شرایط کشور از لحاظ اقتصادی، شرایط مطلوبی نیست و جز با تولید بیشتر و کارآفرینی، راه برون رفتی از این شرایط وجود ندارد، متاسفانه در زمان هایی هم توجه را از این موضوع منحرف کردند.

لاریجانی ادامه داد: با استخدام زیاد در بخش های اجرایی نمی توانیم کار کشور را از نظر بودجه ای سامان بدهیم و تا چرخ تولید نچرخد و کار آفرینی در کشور رونق پیدا نکند امکان یک پرش اقتصادی نیست و این موضوع یک گفت‌وگوی جدی نیاز دارد و رسیدن به این فهم مشترک میتواند توسط رادیو و تلویزیون انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه های مفرح برای جامعه گفت: برنامه های مفرح به پیشرفت جامعه کمک می کنند و ریاست جدید صدا و سیما از جهات مختلف توانمندی تحول در صدا وسیما و ترویج شادابی در جامعه را دارند، آقای سرافراز دید استراتژیک خوبی نسبت به مسائل سیاسی دارد و در مسائل فرهنگی از درک و فهم بسیار بالایی برخوردار هستند.

لاریجانی ضمن قدر دانی از خدمات مهندس ضرغامی، ریاست پیشین صدا و سیما گفت: کار رادیو تلویزیون بسیار پیچیده است و زحمت زیادی دارد و باید از توسعه کمی رادیو و تلویزیون و توجه به نکات که در فراز و فرودها باید به آن ها توجه می شد در زمان ریاست ایشان از وی تشکر کرد.

وی در پایان گفت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که از درون خانواده رادیو و تلویزیون فردی را برای ریاست این سازمان معرفی کردند و این اهمیت دادن به کار رادیو و تلویزیون را نشان می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار