کد خبر: ۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
ظریف در نشست مشترک با چاووش‌اغلو:
وزیر امور خارجه کشورمان که به ترکیه سفر کرده پس ازدیدار با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان که به ترکیه سفر کرده پس ازدیدار با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در نشست خبری مشترک حضور یافت. محمدجواد ظریف در این نشست گفت: در زمینه رفع برخی موانع موجود بر سر گسترش روابط، نیاز به گفت‌وگوها و همکاری‌های بیشتر داریم به گزارش ایلنا، وزیر خارجه ایران با اشاره به وجود زمینه‌های مشترک میان دو کشور، گفت: در زمینه رفع برخی موانع موجود در مسیر گسترش روابط دو کشور، نیاز به گفت‌وگوها و همکاری‌های بیشتر داریم که بر این اساس باید بیش از پیش با یکدگیر مذاکره و رایزنی‌ انجام دهیم. او با اشاره به صحبت‌های همتای ترک خود درخصوص گسترش روابط دو کشور، تاکید کرد: باتوجه به زمینه‌های مختلفی که وجود دارد، باید این حقیقت را مدنظر قرار دهیم که باید برای تقویت روابط دو کشور، گفت‌وگوها و رایزنی‌های میان دو کشور را افزایش دهیم. وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌های تهران و آنکارا در زمینه‌های مختلفی همچون برق، گاز، انرژی، با رفع برخی موانع گسترش خواهد یافت، تاکید کرد که همکاری‌ خود با ترکیه را در زمینه‌های مختلف گسترش می‌دهیم.

امنیت ایران، امنیت ترکیه است

در ادامه این نشست وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه امنیت ایران، امنیت ترکیه است، گفت: مشکلات را با گفت‌وگوی دوجانبه حل می‌کنیم. مولود چاوش اوغلو، با بیان اینکه در این سفر در مورد برخی موانعی که وجود دارد صحبت شد، اظهار کرد: تصمیم مشترک بر این شد که باید این را موانع را رفع کنیم. وزیر خارجه ترکیه خبر داد که در مورد موضوعات منطقه‌ای صحبت شد و توضیح داد که این رایزنی‌ها مربوط به همکاری‌های انرژی منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه بود. چاوش اوغلو افزود: ما می‌خواهیم گاز بیشتری از ایران بخریم. در مورد برخی مشکلات هم تصمیم گرفتیم که حل آنها نیاز به هیات اختلاف ندارد، چراکه قرار شد این مشکلات را با گفت‌وگوی دوطرفه حل کنیم. وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه در زمینه توریسم صحبت کردیم تا پذیرای میزبان ایرانیان بیشتری در ترکیه باشیم، متذکر شد: همچنین در زمینه بحران سوریه رایزنی کردیم که با همکاری‌های نزدیک و دوجانبه بیشتری آن را پیگیری می‌کنیم. چاوش اوغلو با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه در رایزنی دوجانبه امروز، خاطرنشان کرد: لزوم تقویت همکاری از دیگر بحث‌های مهم امروز بود چراکه ما بر این باوریم که ایران نقش بسیار سازنده و مثبتی در آتش‌بس سوریه دارد. او امنیت ایران را امنیت ترکیه خواند و گفت: وزیر خارجه ایران هم همین فکر را می‌کند و امنیت ترکیه را امنیت ایران می‌داند لذا ما با گروه‌هایی نظیر پ‌ک‌ک و داعش امنیت منطقه را به خطر می‌اندازند، مقابله می‌کنیم. وزیر خارجه ترکیه همچنین از دیدار اردوغان و ظریف خبر داد و گفت: به مجلس ترکیه در جریان کودتا حمله شد، به همین دلیل آقای ظریف گفتند بازدیدی از آنجا داشته باشند.

برچسب ها: ظریف ، ترکیه ، رایزنی
نام:
ایمیل:
* نظر: