کد خبر: ۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
عضو انجمن فولاد گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان چینی سنگ‌ آهن مورد نیاز خود را از ایران خریداری می‌کنند، فولاد تولید چین پس از واردات به کشورمان 30 درصد ارزان‌تر از محصولات داخلی تمام می‌شود.
عضو انجمن فولاد گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان چینی سنگ‌ آهن مورد نیاز خود را از ایران خریداری می‌کنند، فولاد تولید چین پس از واردات به کشورمان 30 درصد ارزان‌تر از محصولات داخلی تمام می‌شود.

به گزارش فارس، بهمن قاسمی در نشست خبری ادامه داد:‌ در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه، شمش فولاد را با قیمت کیلویی هزار و 511 تومان به تولیدکنندگان داخلی عرضه می‌کند، در حالی که قیمت فروش این شرکت به خریداران چینی 1100 تومان است و در واقع صنعتگران داخلی مواد اولیه مورد نیاز خود را گران‌تر از شرکت‌های خارجی تأمین می‌کنند.وی با انتقاد از عدم دریافت مالیات بابت واردات،‌ گفت: پیشنهاد ما این است که در زمان ثبت سفارش برای واردات کالا، میزان سود حاصل از آن تعیین و بر اساس آن مالیات تعیین شود.

قاسمی با بیان اینکه حمایت از تولید دائماً مورد تأکید مسئولان صنعتی قرار دارد، گفت: این در حالی است که تعریف مشخصی برای این حمایت صورت نمی‌گیرد و موضوع حمایت از تولید مایه خنده و مزاح عده‌ای شده است.وی با بیان اینکه رکود در بازار فولاد کمتر نشده است،‌ گفت: در حال حاضر شاهد فساد سازمان‌ یافته در خرید و فروش فولاد هستیم، به طوری که محصول برخی شرکت‌ها با وجود اینکه کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود دارد، اما توسط برخی دستگاه‌ها خریداری می‌شود و بازاری برای شرکت‌های دیگر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: گاهی برخی افراد نسبت به واردات و دپوی یک محصول اقدام می‌کنند و مدت کوتاهی پس از این اتفاق، تعرفه واردات آن کالا افزایش می‌یابد و در نتیجه محصولات دپو شده وارد بازار می‌شود که سود زیادی را برای واردکنندگان در پی دارد و سازمان‌های نظارتی باید توجه بیشتری به این اتفاقات داشته باشند.وی با اشاره به صحبت ترکان مشاور رئیس جمهور مبنی بر اینکه «انسان اشرف مخلوقات است و روزی می‌میرد، تولید هم روزی به مرگ دچار می‌شود»، گفت: چرا مسئولان، این مرگ را فقط برای بخش خصوصی می‌خواهند و هیچگاه برای شرکت‌های دولتی پیش نمی‌آید؟

قاسمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در سال گذشته اعلام کرد 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولید قرار داده و امسال این رقم به 550 هزار میلیارد تومان می رسد، اظهارداشت: تاکنون گزارش در این زمینه منتشر نشده است. وی افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات به سیستم بانکی ابلاغ شده اما عملکردها با نرخ مصوب متفاوت است به نحوی که برخی بانک ها تا 30 درصد نرخ سود تسهیلات هم مورد از متقاضیان دریافت می‌کنند.

برچسب ها: فولاد ، چین ، واردات
نام:
ایمیل:
* نظر: