کد خبر: ۳۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
گزارش تجارت آنلاین از شکست گسترده نیروهای داعش
براساس آخرین اخبار از سوریه حاکی از آن است که دو هزار نفر از ساکنان شهر منبج که توسط نیروهای گروه موسوم به داعش هنگام فرار به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده‌اند.
پیشتر سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفته بود که نیروهای گروه تروریستی داعش در هنگام فرار از منبج، نزدیک به دو هزار نفر را به همراه خود برده‌اند.سخنگوی ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب گفته بود که نیروهای داعش از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.این اتفاق بعد از بیرون راندن تروریست‌های داعش توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در پی درگیری‌های بیش از دو ماهه آنها بود. مردم با حضور در کوچه و خیابانهای منبج سوریه آزادسازی کامل این شهر از تصرف نیروهای داعش را جشن گرفتند. احتمال داده شده که نیروهای داعش به شهر جرابلس از توابع استان حلب رفته باشند. این شهر از بیش از دو سال پیش در دست داعش است.داعش معمولا برای ممانعت از هدف قرار گرفتنش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این اولین بار نیست که داعشی‌ها غیرنظامیان را می‌ربایند. در پی درگیری‌های شدید در ژانویه در دیر الزور در شرق سوریه نیز داعش حدود ۴۰۰ غیرنظامی را در ضاحیه البغلیه ربود و بعدها تنها ۲۷۰ تن آنها را آزاد کرد. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که از زمان عملیات برای آزادسازی منبج حدود ۴۳۷ غیرنظامی از جمله ۱۰۵ کودک کشته شده‌اند و ۲۰۳ تن آنها در حملات ائتلاف ضد داعش در منبج و حومه آن کشته و بقیه در درگیری‌ها و بمباران‌ها کشته شده‌اند.
نیروهای داعش در روزهای گذشته در پی عقب‌نشینی تدریجی‌شان از محله السرب در منطقه مربع امنیتی در مرکز منبج سنگر گرفته بودند.

کشته شدن فرمانده داعش در افغانستان و پاکستان
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حافظ سعید خان، فرمانده داعش در افغانستان و پاکستان، طی یک حمله هوایی در ماه گذشته کشته شده است. به گزارش گاردین یک مقام وزرت دفاع آمریکا گفت سعید خان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که ۱۷ روز پیش صورت گرفته، کشته شده است.به گفته این مقام پنتاگون، او در منطقه آچین ولایت ننگرهار کشته شده است. رهبر داعش در افغانستان تنها سه روز پس از خونین‌ترین حمله این گروه افراط‌گرا در کابل کشته شده است؛ حمله انتحاری در دهمزنگ که ۸۴ نفر کشته بر جای گذاشت. خبر کشته شدن حافظ سعید خان، چهار روز پیش از سوی یک فرمانده ارتش افغانستان در شرق این کشور هم اعلام شده بود.

کشف شبکه بزرگ عضوگیری داعش در روسیه

سرویس امنیتی فدرال روسیه می‌گوید در همکاری با پلیس این کشور فعالیت یک شبکه بین المللی تبلیغات اینترنتی موسوم به "راهنما به سوی داعش" را کشف و خنثی کرده است.افراد مرتبط با این شبکه تبلیغاتی در استان‌های سوردلوف، تومن و چلیابینسک که حضور مهاجران از آسیای میانه زیاد است، فعالیتهای گسترده تبلیغاتی داشته و به عضوگیری برای داعش مشغول بوده‌اند. سرویس امنیتی فدرال روسیه خبر داد که افراد مرتبط با این شبکه همچنین از مردم برای حمایت مالی از گروه موسوم به داعش در سوریه منابع مالی فراهم می کردند. این افراد با استفاده از اینترنت و وسایل ارتباطی جدید فعالیتهای خود را در میان کارگران مهاجر خارجی در روسیه هماهنگ کرده و به عضوگیری از میان آنها مشغول بوده اند.در گذشته از پیوستن صدها تبعه کشورهای آسیای میانه در روسیه به گروه دولت اسلامی یا داعش و سفر آنها به سوریه و عراق گزارش شده است.گفته می شود بسیاری از مهاجران کاری تاجیک و ازبک و قرقیز در روسیه به گروه‌های تندرو جلب شده و برای پیوستن به پیکارجویان داعش از آن کشور به ترکیه و از آنجا به سوریه و عراق سفر می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار