کد خبر: ۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
وزیر کشور:
وزیر کشور روش های امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه قابل بازنگری و آسیب شناسی دانست و گفت: اگر هر کس بخواهد به صورت سلیقه ای در این زمینه عمل کند به نتیجه ای نمی رسیم.
وزیر کشور روش های امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه قابل بازنگری و آسیب شناسی دانست و گفت: اگر هر کس بخواهد به صورت سلیقه ای در این زمینه عمل کند به نتیجه ای نمی رسیم.

به گزارس ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به دلایل موفق نبودن اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ابتدا باید از خودمان سوال کنیم که به این موضوع اعتقاد و ایمان داریم، اگر اعتقاد و ایمان داشته باشیم بقیه مسایل درست می شود.رحمانی فضلی ادامه داد: بعد از اعتقاد و ایمان بحث شیوه های اقدام است که باید بررسی کنیم آیا روش ها و شیوه های اقدام ما مبتنی بر عقل، فطرت، عشق و محبت و پیشگیری و هدایت گری است یا به روش هایی است که آن روش ها نشان داده موفق نیست.

وزیر کشور افزود: اجرای برنامه ها نیاز به زمان و حوصله دارد چرا که اتفاقاتی که در جامعه افتاده که یک شبه نبوده است. باید با برنامه ریزی، استمرار و حوصله کارها را دنبال کنیم.وی خاطرنشان کرد: ما باید مسایل را اولویت بندی کنیم، از اول روی چند موضوع خاص در بحث امر به معروف و نهی از منکر تمرکز کردیم و روی همین چند مورد فعالیت می کنیم در صورتی که این تمام موارد امر به معروف و نهی از منکر نیست.

رحمانی فضلی به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: قانون ایراداتی زیادی داشت اما آیین نامه خوبی برای این قانون نوشته شد که این ایرادات را اصلاح کرد.وزیر کشور گفت: به عنوان فردی که 37 سال کار اجرایی می کنم این مطلب را می گویم که ضعف اساسی سیستم های ما پیگیری نکردن است، حرف های خوب زیاد می زنیم و برنامه ریزی نیز می کنیم اما در پیگیری آنگونه که باید پیگیری نمی کنیم.

وی ادامه داد: در فضای عمومی جامعه آنچه در اختیار وزارت کشور است نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی باید آخر خط باشد چرا که آخر خط برخورد و تنبیه و گرفتن است.وزیر کشور یادآور شد: سال گذشته تعداد بسیار زیادی را برده ایم و تعهد گرفته ایم اما واقعیت این است که این تعهد گرفتن، آمدن و رفتن، فرد را مایوس و ناامید می کند.

برچسب ها: وزیر کشور ، سلیقه ، معروف
نام:
ایمیل:
* نظر: