کد خبر: ۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
ادامه تنش های دولت نارندا مودی با پاکستان و کشمیر
تجارت آنلاین – مراسم جشن استقلال هند درحالی برگزار می شود که این کشور توانسته از نظر اقتصادی به رشد مناسبی دست یافته است و دربین بازارهای نوظهور موفق عمل کرده است.
گروه بین الملل: مردم هند هفتادمین سال استقلال و پایان سلطه انگلیس در این کشور را در شهرهای مختلف و پایتخت این کشور با برگزاری مراسم ویژه جشن گرفتند.  بر اساس گزارش ها هند سرعت رشد اقتصادی خوبی داشته است اگرچه دراین بین دولت نارندا مودی با تنش های مختلف سیاست خارجی با پاکستان بیشتر از گذشته روبرو شده است درعین حال توانسته اختلافات گذشته خود با کشور چین دومین اقتصاد بزرگ جهان را کنار بگذارد و برای تقویت روابط اقتصادی وسیاسی تلاش کند.

رسیدن به تورم ایده آل

نارندا مودی نخست وزیرهند درجریان سخنرانی خود در روز استقلال تاکیید زیادی بر مبارزه با تورم و رساندن نرخ هدف 4 درصد ازتصمیم گیری های بانک مرکزی دفاع کرد. به گزارش مجله فورچن مودی اشاره ای به یکی از دستاوردهای بزرگ دولت خود یعنی اصلاحات مالیاتی نکرد که در سال آینده اجرا خواهد شد. وی تنها متذکر شد اصلاحات مالیاتی باعث تقویت اقتصاد می شود و 1.3 میلیارد جمعیت هند و اقتصاد 2 تریلیون دلاری این کشور را به یک بازار متصل می کند و باعث اشتغالزایی خواهد شد.

روابط سرد با پاکستان

مراسم جشن استقلال هند امسال در دهلی نو در میان تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از حمله های تروریستی در قلعه سرخ در دهلی نو برگزار شد.دهها دوربین مداربسته و تک تیراندازهای ماهر گارد امنیت ملی هند بربام های اماکن نزدیک به قلعه سرخ محل برگزاری جشن استقلال در دهلی نو مستقر شده بودند. نارندرا مودی  نخست وزیر هند طی سخنانی در قلعه سرخ با اشاره به دخالت پاکستان در امور داخلی این کشور گفت اسلام آباد به جای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به اقدامات ظالمانه علیه مردم کشور خود پایان دهد.وی با اشاره به کشته شدن تعدادی از کودکان در انفجاری در پیشاور خاطرنشان کرد بسیاری از مردم هند و نمایندگان پارلمان از این حمله دچار اندوه شدند ولی در کشور همسایه از تروریست ها حمایت می شود.این سخنان مودی در پاسخ به حمایت و اظهار نگرانی نخست وزیر پاکستان از قتل برهان مظفر وانی  فرمانده حزب المجاهدین که حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی هند در کشمیر کشته شده بیان شده است .خشونت ها و ناآرامی ها که در بیش از یک ماه گذشته بعد از کشته شدن برهان مظفر وانی فرمانده حزب المجاهدین در کشمیر آغاز شد، همچنان دراین منطقه ادامه دارد.براساس آمار رسمی این خشونت ها تاکنون 65 کشته و حدود هفت هزار کشته برجا گذاشته است.
تنش در کشمیر در روز استقلال

افراد مسلح در کشمیر همزمان با سخنرانی نخست وزیر هند به‌مناسبت روز استقلال این کشور، ۱۰ نیروی امنیتی هندی را زخمی کردند. «بهویش چوهدری» سخنگوی نیروی مرکزی پلیس ذخیره کشمیر در این خصوص گفت: 7 نیروی پلیس در یک حمله و سه نفر دیگر در حمله بعدی زخمی شدند.به گفته مقامات امنیتی هند، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته‌ است.افراد مسلح هفته گذشته نیز در حمله‌ای به نیروی ورزی هند 3 نظامی را کشته و تعدادی را زخمی کرده بودند.درگیری‌های مردم کشمیر با نیروی امنیتی هند در داخل این منطقه بیش از یک ماه ادامه داشته و بر اثر آن، تاکنون 74 کشمیری کشته و بیش از 30 هزار زخمی شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار