کد خبر: ۳۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
تولید نفت در ونزوئلا همچنان در گرداب کمبود سرمایه گذاری و تاخیر در پرداخت ها، دست و پا می زند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، بر اساس آمارهای شرکت دولتی نفت ونزوئلا و مصاحبه ها با کارگران، تولید نفت این کشور آمریکای جنوبی که عظیم ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، به علت بحران اقتصادی و سال ها سرمایه گذاری ناکافی و سوء مدیریت، دچار شدیدترین میزان کاهش تولید نفت در ١٤ سال اخیر شده است.

شرکت پترولئوس دو ونزوئلا (پی دی وی اس ای) برای برطرف کردن این کاهش تولید که امسال (٢٠١٦) در نتیجه تاخیر در پرداخت ها به عرضه کنندگان خدمات صنعت نفت، سرمایه گذاری ناکافی برای تهیه تجهیزات و برنامه ریزی ضعیف برای اکتشاف و بهره برداری از میدان های گسترده نفتی این کشور تشدید شده است، به شدت تلاش می کند.

بر اساس آمار رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که ونزوئلا یکی از ١٤ عضو آن است، تولید روزانه نفت خام این کشور در ١٢ ماهه منتهی به ماه ژوئیه ٢٠١٦ با ٩ درصد کاهش به دو میلیون و ٣٦٠ هزار بشکه، رسیده است.

الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس پی دی وی اس ای، ماه گذشته (ژوییه) تایید کرد که تولید امسال نفت این کشور ٢٢٠ هزار بشکه در روز و در مقایسه با سال گذشته (٢٠١٥)، هشت درصد کاهش یافته و این کاهش تولید ناشی از شرایط تصادفی و اتفاقی، محدود شده است.

وزارت نفت ونزوئلا نیز بعدا اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژوییه گذشته به دو میلیون و ٥٤٠ هزار بشکه در در روز افزایش یافته است، اما آمار دوره مشابه سال گذشته را ذکر نکرد.

هر چند آمار تولید این کشور هنوز به دبیرخانه اوپک ارایه نشده، اما در باره ارقام ارائه شده توسط پی دی وی اس ای از سال ها پیش نیز تردید وجود داشته است.

داده های داخلی مربوط به تجارت و عرضه ونزوئلا که به دست رویترز رسیده است، نشان می دهد که صادرات ژوییه نفت خام پی دی وی اس ای که ٩٤ درصد درآمد ارزی این کشور را تامین می کند به استثنای فروش های مستقل شرکت های سرمایه گذاری مشترک، به یک میلیون و ١٩٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

پی دی وی اس ای به درخواست اظهار نظر در باره فروشهایش به مشتریان، پاسخ نداد.
به گفته چند کارگر این شرکت و اعضای اتحادیه محلی، افزایش سرقت تجهیزات نفتی، تاخیر در تعمیر تاسیسات، دستمزدهای پایین و غفلت از برخی از میدان های نفتی، همچنان بر سطح تولید نفت این کشور، تاثیر منفی می گذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار