کد خبر: ۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
اصغر نعمتي مدير مسئول
خبرگزاري تسنيم در گزارش تحليلي نوشت: "آخوندي وزير راه و شهرسازي در حمله جديد به مسکن مهر اين طرح را عامل ۹برابر شدن قيمت زمين و ۶برابر شدن قيمت ساختمان دانست و گفت: از پول متقاضيان، مسکن مهر را ساخته‌اند و پول مردم را در بيابان حرام کرده‌اند. "به قول وي سياستهاي مسکن مهر مزخرف، سيب گنديده و طرح پوپوليستي است و به صورت تلويحي خواهان حمايت از اين طرح مي‌شود.
ترديدي نيست اگر طرح مسکن مهر با مطالعات پر دامنه و حساب شده محقق مي‌شد مي‌توانست گره گشاي بسياري از مشکلات بي مسکني فرودستان باشد . ريختن مبالغ سرسام آور در اين طرح و شتابزدگي در اجرا و جايابي غلط نشان مي‌دهد که فاقد تحقيقات ميداني و کارشناسي است و به صورت سرسري و شتابزده به اجرا گذاشته شد و درعمل حيف و ميل‌هاي زيادي در آن رخ داد و بر شتاب تورم افزود . حمله خبرگزاري تسنيم بدون آنکه به مشکلات اين طرح اشاره کند نشان مي‌دهد موافقان و مخالفان طرح همچنان بدون مبناي علمي‌در مورد آن سخن مي‌گويند.البته نمي‌شود بخاطر مشکلات ساختاري اين طرح از تکميل اين طرح‌ها صرفنظر کرد و انبوهي از منابع را در معرض اتلاف قرار داد . 
بايد به کارشناسان فرصت داد با مطالعات جدي اين طرح را به سامان برسانند. بهتر بود دولت قبلي با کمک شهرداري بافت‌هاي فرسوده را براي اجراي طرح مهر انتخاب کند تا هم مشکل اين بافت‌ها بخاطر ناامني شان حل شود و هم مشکل مسکن حل شود.
امروز هم اگر دولت و شهرداري‌ها بجاي نزاع‌هاي سياسي طرح هماهنگي را در اين مورد داشته باشند مي‌توان مشکل را حل کنند. شهرداري مي‌تواند از دادن مجوز‌هاي ساخت و ساز خودداري کند و تکميل طرح‌هاي نيمه تمام مسکن مهر را به بساز و بفروش‌ها بسپارد و با تخليه مناطق فرسوده و تبديل آنها به جنگل و بوستانها افراد ساکن در اين مناطق را به پروژه‌هاي نيمه تمام مهر بفرستد . دولت هم بايد تعهد بدهد خدمات لازم زير بنايي مثل برق ، آب و گاز که در مناطق فرسوده آزاد شده‌اند به اين پروژه‌ها اختصاص دهد . البته بايد شهرداري و نهادهاي نظارتي دقت کنند اين مسکن‌ها با استانداردهاي کافي به مردم واگذار شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار