کد خبر: ۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
مدیرکل سیاسی وزارت کشور، جلب اعتماد مردم و مانایی احزاب را مستلزم حرکت در مسیر منافع ملی دانست و گفت: احزاب از برجام بعنوان یک راهبرد ملی کشور حمایت و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، جلب اعتماد مردم و مانایی احزاب را مستلزم حرکت در مسیر منافع ملی دانست و گفت: احزاب از برجام بعنوان یک راهبرد ملی کشور حمایت و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

محمدامین رضازاده در گفت و گو با ایرنا افزود: ضروری است احزاب با تقویت ساختار، تشکیلات و جلب اعتماد مردم، فعال باشند.

وی در پاسخ به اینکه برخی چهره های سیاسی این اعتقاد را دارند که قانون انتخابات به سمتی برود تا خود احزاب و تشکل ها فیلترینگی داشته باشند و احزاب طرف شورای نگهبان برای تایید نامزدها باشند، این موضوع تا چه حد موثر است؟ بیان کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: بین رهبر معظم انقلاب، مسئولان شورای نگهبان، نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و دولت اتفاق نظر وجود دارد که کشور نیازمند اصلاحاتی در قوانین انتخاباتی است و در حال حاضر روی تدوین پیش نویس لایحه جامع قانون انتخابات کار می شود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب تاکید کرد: اینجاست که جایگاه احزاب و تشکل های رسمی شناسنامه دار برجسته شده و احساس نیاز می شود انتخابات به این سمت برود که به صورت حزبی، نخبگان جامعه و افراد دارای شایستگی های لازم را بشناسند، از فیلترهای لازم بگذرانند و ببینند چه کسانی دارای تخصص ها و شایستگی های لازم هستند و می توانند به عنوان نماینده مردم باشند.

رضازاده افزود: احزاب در مراحل مختلف افراد را در بین خود انتخاب و به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند به انتخاب درستی برسند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور قانون اساسی را دارای ویژگی های مردم سالاری دانست و ادامه داد: در قوانین مصوب، احکام شرعی نیز باید در شکل خاص نظام جمهوری اسلامی رعایت شود که منحصر به فرد است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: ویژگی جمهوری اسلامی این است که می خواهد در عین داشتن نظام اسلامی، از نظر و رای مردم در مدیریت جامعه نیز استفاده کند و با همین ویژگی ها ضمن رفع ضعف و کاستی ها، محورهای کلی را در این قانون خواهند آورد.

رضازاده افزود: قانون انتخابات مکرر اصلاح شده و هر مجلسی آمده دستی بر سر و رویش کشیده اما مشکلات عمده اش برطرف نشده است.

وی یادآور شد: لازمه شناخت درست مردم از نامزدها در فرصت تبلیغات انتخاباتی این است که احزاب تقویت شوند، لیست بدهند و در قبال عملکرد آن ها باید پاسخگو باشند.

مدیرکل سیاسی وزرات کشور ادامه داد: در نظام انتخابات فعلی این گونه نیست. یک نفر اتفاقی ثبت نام کرده و رای می آورد و چهار سال دیگر هم همان یک نفر است و حزب، جریان و گروهی نیست که پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا احزاب در کشور پا نگرفته اند؟ اظهارداشت: ایران را باید با کشورهای منطقه و کشورهای مشابه خود مقایسه کنید. به لحاظ کمی حزب زیاد داریم و بر اساس دیدگاه بعضی مردم که فکر می کنند احزاب خوب کار نکرده اند، در کشور جریان ها و سلایق سیاسی عمده ای داریم که شما دیدید در تهران دو جریان سیاسی مهم مقابل هم صف آرایی و مردم به یک جریان در مجلس شورای اسلامی رای دادند.

برچسب ها: رضازاده ، احزاب ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر: