کد خبر: ۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
پورابراهیمی داورانی تشریح کرد:
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، گفت: براساس مصوبه جدیدی شورای پول و اعتبار کسانی که قصد صادرات طلا دارند، اگر کمتر از یکسال از مدت واردات طلای آنها نگذشته باشد می توانند بدون ارائه تضمین های لازم طلا به کشورهای خارجی صادر کنند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛محمد رضا پور ابراهیمی داورانی با تشریح جزئیات  جلسه عصر دیروز شورای پول و اعتبار، گفت: در نشست اخیر شورا موضوع راهکارهای رونق تجارت طلا در کشور بررسی و مصوبه ای در این رابطه تصویب شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر بر اساس مقررات بانک مرکزی اگر شخصی قصد صادرات طلا به خارج از کشور را داشته باشد باید تعهد و تضمین لازم را به بانک بدهد که به میزان آن ارز یا طلا وارد کشور کند این در حالی است که برای رشد صنعت طلا سازی نیاز به تسهیل در مقررات وارادت و صادرات طلا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: براساس مصوبه جدیدی شورای پول و اعتبار کسانیکه قصد صادرات طلا  دارند اگر کمتر از یکسال از مدت واردات طلای آنها نگذشته باشد می توانند بدون ارائه تضمین های لازم طلا به کشورهای خارجی صادر کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار یادآور شد:  با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار اگر از زمان واردات طلا تا صادرات آن بیش از یکسال نگذشته باشد می توان از ارائه ضمانت به بانک مرکزی صرف نظر کنند که با انجام این مهم تجارت طلا در کشور با رونق روبرو می شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: