وی افزود: «خرید هواپیما که وزارت راه و شهرسازی دنبال آن است، هیچ نوع تحمیلی به بودجه و اقتصاد کشور نمیکند.»
مشاور وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:«مسافران ایرانی سالانه ۴، ۵ میلیارد دلار پول به شرکتهای اماراتی، قطری و ترک می پردازند.درحالی که اگر ما نصف این پول را بتوانیم جذب کنیم، قسط تمام هواپیماهایی است که میخواهیم بخریم »
سلامی تصریح کرد: «این در حالی است که عدهای یا نمیخواهند متوجه قضیه شوند، یا اینکه غرض دارند و میگویند این بدترین کار ممکن است.»
وی با تاکید بر توسعه حملونقل هوایی، عنوان کرد: «با توجه به ناوگان فرسوده کشور، ناگزیر به خرید هواپیما هستیم، اما منتقدان میگویند این اولویت نیست و این فکر مخالف را به دیگران نیز القا میکنند.»
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقد برخی منتقدان که می گویند خرید هواپیما اولویت ندارد،متذکر شد:«موقعی میتوانید بگویید اولویت ندارد که ما یک منابع نقدی داریم و بخواهیم از آن منابع خرید کنیم.»
سلامی ادامه داد: «در حالی که اصلا قرار نیست از منابع دولت و منابع عمومی استفاده شود؛بلکه منابع این کار از محل فروش بلیت تامین شود، ضمن این که حملونقل هوایی یک کار انتفاعی است و درآمدزایی دارد.»
وی خاطرنشان کرد: «اگر ما ۵۰ درصد بازار خودمان را هم جذب کنیم، می توانیم سالانه حدود ۲ میلیارد دلار اقساط خریدها برای نوسازی ناوگان هوایی را بپردازیم و فقط ۱۰ میلیارد دلار دیگر کمبود منابع داریم؛ بنابراین ۵ساله پول آن پرداخت خواهد شد.»