کد خبر: ۳۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
گرامیداشت پنجمین سالروز عرضه سهام بانک انصار در بورس تهران
بازگشایی معاملات امروز شنبه مورخ ۶ شهریور ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران بانک انصار برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، در مراسمی نمادین پنجمین سالروز عرضه سهام بانک انصار در بورس اوراق بهادار تهران، به آقای یحیی فروتن عضو هیات مدیره سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.
گفتنی است بانک انصار با سرمایه 10000 میلیارد ریال و ارزش بازار 22120 میلیارد ریال جزء 50 شرکت بزرگ بورسی می­ باشد.
یادآوری می شود سهام وانصار در 6 شهریور سال 90 در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. در حال حاضر شرکت های ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری یمین، سرمایه گذاری گنجینه شایستگان و سرمایه گذاری نگین خاتم ایرانیان بزرگترین سهامدار آن به شمار می­ آید.
پس از مراسم نمادین نواختن زنگ معاملات، نشست خبری با اصحاب رسانه مربوط به سالروز عرضه سهام بانک انصار در محل سالن کنفرانس بورس تهران برگزار شد و به سوالات خبرنگاران به طور مبسوط پاسخ گفته شد.
در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه  حسینی مقدم معاون ناشران و اعضا ضمن عرض خیر مقدم به مجموعه بانک انصار، پنجمین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار را تبریک گفت و افزود: در این مراسم یکبار دیگر بحث تعامل بازار سرمایه و بخش واقعی اقتصاد را به همدیگر یادآوری می کنیم. این فضا شرایطی را مهیا می کند تا بتوانیم سخنان مدیران شرکت ها را با جامعه سهامداری درمیان بگذاریم و همچنین فرصتی است که دردل سرمایه گذاران به گوش مدیران شرکت ها برسد.
وی گزارشگری بانک انصار را به موقع و با قابلیت اتکا دانست و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان ادامه داشته باشد.
در ادامه این نشست خبری یحیی فروتن قائم مقام و عضو هیات مدیره بانک انصار ضمن تبریک سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار  و با تشکر از ابتکار بورس تهران در برگزاری این مراسم گفت: بانک انصار با یک پشتوانه قوی وارد عرصه کار حرفه ای در نظام بانکی و پولی کشور شد و در فاصله یک سال و نیم پس از اخذ مجوز فعالیت، موفق گردید در بورس تهران پذیرفته و سهام آن عرضه شود.
 عضو هیات مدیره بانک انصار وی به ویژگی های بانک انصار اشاره و ادامه داد: بانک انصار توانست از نظر شفافیت بانک در بین سایر بانک ها رتبه اول را کسب کند و امسال در بین ناشران بورسی با کسب امتیاز 100 از 100 حائز رتبه اول شود.
وی اظهار داشت: بانک انصار اولین بانکی است که دارای کمیته فقهی می باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، با استفاده از اساتید دانشگاه و افراد شاخص بانکی، کار مطالعاتی را آغاز  نمود و یک چارچوب تئوریک برای ورود بانک ها در حیطه کار اجرایی پولی در اقتصاد مقاومتی تنظیم کرد.
عضو هیات مدیره بانک انصار به بازده بالای سهام این بانک در بورس تهران اشاره کرد و گفت: در مدت 5 سال گذشته شاخص متوسط بانک ها حدود 21 درصد بوده درحالیکه بانک انصار متوسط بازده بالای 26 درصد را تجربه کرده است.
وی به مطالبات معوق بانک انصار اشاره کرد و گفت: مطالبات بانک انصار حدود 7 / 4 درصد است که شاخص خوبی محسوب می شود. همچنین به لحاظ تعداد سهامداران خرد در بورس جزو 10 شرکت برتر بوس می باشد.
فروتن رتبه بانک انصار را از نظر ارزش بازار رتبه 37 عنوان کرد و افزود: رتبه رضایت مندی مشتریان از طریق سنجش رضایت مشتری  حدود 87 درصد می باشد و این رقم در یک فعالیت اجتماعی عدد قابل توجهی می باشد و سعی می کنیم رتبه های بالاتری را بدست بیاوریم.
وی به برنامه های بانک انصار در سال 95 اشاره کرد و گفت: توسعه بانکداری الکترونیک، عرضه سهام شرکت ایرانیان اطلس و ارایه نمونه هایی از سوپرمارکت مالی به منظور تنوع در ارایه خدمات به مشتریان از برنامه ی بانک در سالجاری می باشد.
لازم به ذکر است: این مراسم نمادین که در بورس­ های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می­ دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.
بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.
شایان ذکر است در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران 50 شرکت بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: