کد خبر: ۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد، در صورت انجام اصلاحات در شرایط عمومی قراردادهای نفتی و اجرائی شدن آن، بر وضعیت اقتصادی تاثیرگذار بوده و ضمن ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران، انتقال تکنولوژی را هم فراهم می‌کند.
علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط عمومی قراردادهای جدید نفتی اظهار کرد: براساس قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، وزیر نفت می‌تواند شرایط عمومی قراردادها را پیشنهاد داده و به تصویب هیات وزیران برسد. در حال حاضر نیز تا به حال دو مصوبه توسط هیات وزیران انجام شده که منتقدین ایرادات و اشکالاتی را به آن وارد دانسته اند.

وی افزود: هم اکنون نیز 15 نکته به لحاظ ساختاری، حقوقی، مالی، فنی و تخصصی وجود دارد که باید حتماً اصلاحیه انجام شود و اگر اصلاحیه سوم هم به تصویب برسد باید جهت تطبیق با قوانین بالادستی در اختیار رئیس مجلس قرار گیرد و پس از نظر وی نهایتاً وجاهت قانونی و قابلیت اجرائی دارد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه پس از انجام اصلاحات و اجرائی شدن شرایط عمومی قراردادهای نفتی قطعاً در وضعیت اقتصادی تاثیرگذار است گفت: یکی از ویژگی های این قراردادها، این است که سرمایه گذاران خارجی انگیزه بهتر و بالاتری پیدا خواهند کرد و علاقه‌مند به انعقاد قراردادهای نفتی می شوند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی ضمن اشاره به سابقه بیش از 100 سال در عرصه صنعت نفت کشور اظهار کرد: علاوه بر خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که صنعت گران و دانشمندان کشورمان در تامین تجهیزات به ویژه در زمان تحریم‌ها داشته‌اند، این قراردادها موجب انتقال تکنولوژی هم خواهد شد زیرا ما نیازمند سرمایه گذاری خارجی برای ارتقاء صنعت نفت هستیم.

ادیانی در پایان تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی‌هایی که می‌توانیم به کار گیریم قطعاً بهره‌وری بهینه از میادین نفت و گاز را هم خواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار