کد خبر: ۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
تجارت آنلاین -در اجلاس آتی گروه 20 که در 4 تا 5 سپتامبر در شهر هانگشو چین برگزار می شود، انتظار می رود تا چین به عنوان سکویی برای احیای مجدد و رشد تجارت جهانی عمل کند.
به گزارش شینهوا ، تحت ریاست چین ، وزاری 20 کشور جهان درباره سرمایه گذاری جهانی و رشد اقتصاد جهانی صحبت می کنند. تحلیلگران همچنان نگران کندی رشد در تجارت جهانی هستند و برخی معتقدند اقتصاد حمایتی باعث این امر بوده و برخی کندی در گسترش ارزشهای جهانی سازی را دلیل این امر می دانند. چین به عنوان کشور میزبان تجارت بین المللی و سرمایه گذاری را در راس برنامه ها قرارداده است.پس از گذشت هشت سال از بحران اقتصادی ، تجارت و اقتصاد جهانی علامتی از بهبود کامل نشان ندادند. چین می تواند نقش رهبری مهمی را در یافتن راههایی برای حل اختلافات تجاری داشته باشد. اعضای گروه 20 وعده دادند تا یک توافق برای تسهیل تجارت را تا پایان سال 2016 تهیه کنند. تخمین زده شده توافق باعث افزایش تجارت جهانی تا 1 تریلیون دلار در سال شود و 21 میلیون شغل تازه در سراسر جهان ازجمله در هشت کشور درحال توسعه را ایجاد نماید.

مذاکرات سیاسی درباره تنش های منطقه ای
 
انتظار می رود علاوه بر مسائل اقتصادی در اجلاس جی 20 درباره رویدادهای سیاسی از جمله بحران سوریه درگیریهای داعش  و تنش های منطقه دریای جنوب چین میان پکن و توکیو بحث شود. تنش میان آمریکا و چین درباره حملات سایبری نیز از دیگر مسائل مورد بحث خواهد بود. حمله انتحاری در جلوی سفارت چین در پایتخت قرقیزستان نیز میتواند دلیل دیگری برای تلاش پکن درپیشبرد مذاکرات صلح در سوریه ومبارزه با تروریسم باشد. براساس گزارش ها احتمال دارد باراک اوباما و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ خبر داد.بن رودز، مشاور امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات راهبردی گفت، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در جریان نشست سران گروه ۲۰ فرصتی برای گفت‌وگو خواهند داشت.وی خاطرنشان کرد: ما برنامه دوجانبه‌ای برای این کار نداریم اما با این حال این مسأله همواره در نشست‌های سرانی که اوباما و پوتین در آن حضور می یابند، مطرح است که تلاش کنیم تا فرصتی برای ملاقات این دو رهبر به وجود بیاید.رودز به خبرنگاران گفت که در صورت دیدار احتمالی اوباما و پوتین، تحولات سوریه و اوکراین از جمله اصلی‌ترین محورهای مورد بحث و بررسی در این دیدار خواهد بود.وی تصریح کرد: من نمی‌دانم که آن‌ها نشست رسمی دوجانبه‌ای خواهند داشت یا خیر اما فکر می‌کنم در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ فرصتی برای رایزنی وجود دارد.

گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی

موضوع تغییرات اقلیمی یکی از موضوعات مهمی است که در اجلاس گروه 20 مورد توجه خواهد بود. براساس گزارش سازمان هواشناسی جهانی سال 2016 رکورد گرم ترین سال کره زمین را زده است که به معنی موج های گرما ، بارانهای زیاد ودیگر تاثیرات گرمایش جهانی را به همراه خواهد داشت. براساس گزارش سازمان ملل متحد، تغییرات اقلیمی ممکن است تا سال 2030 باعث خسارت بیش از 2 تریلیون دلار برای جهان شود. انتظار می رود بار دیگر بر مفاد توافق تغییرات اقلیمی پاریس در اجلاس جی 20 تاکیید شود.
 

برچسب ها: تجارت آنلاین ، چین ، جی20
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار