کد خبر: ۳۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
بیمه در گذر زمان:در اولین روزی که شرکت سهامی بیمه ‌ایران شروع به‌کار کرد، علی اکبر داور وزیر مالیه وقت که در حقیقت باید تأسیس شرکت سهامی بیمه ‌ایران را تا اندازه زیادی مرهون علاقه و پشتکار او دانست خطاب به کارمندان بسیار معدود شرکت چنین گفت: «من به شرکت بیمه تازه تأسیس شده به اندازه بانک ملی ایران علاقمندم و اهمیت این شرکت برای کشور به اندازه بانک ملی است.

در اولین روزی که شرکت سهامی بیمه ‌ایران شروع به‌کار کرد، علی اکبر داور وزیر مالیه وقت که در حقیقت باید تأسیس شرکت سهامی بیمه ‌ایران را تا اندازه زیادی مرهون علاقه و پشتکار او دانست خطاب به کارمندان بسیار معدود شرکت چنین گفت: «من به شرکت بیمه تازه تأسیس شده به اندازه بانک ملی ایران علاقمندم و اهمیت این شرکت برای کشور به اندازه بانک ملی است. سعی کنید تشکیلات منظم و درستی داشته باشید و حتی از اول به تأسیس شعب در خارج کشور مثل بغداد و کراچی و بمبئی اقدام نمایید و کارمندان تحصیل کرده داشته باشید و آنها را برای فعالیت حاضر نمایید.
البته اسم این شرکت به‌زودی در تمام دنیا معروف خواهد شد».
 بعد از این نطق کوتاه و مؤثر وی تقاضا کرد که برای اولین بار منزل خود او به‌وسیله شرکت سهامی بیمه ‌ایران بیمه شود و بدین ترتیب اولین بیمه‌نامه آتش‌‌سوزی در تاریخ 14 آبان ماه 1314 بنام علی اکبر داور صادر شد.


بیشتر بدانیم:
در صورت وقوع حادثه، بيمه‌گذار، بيمه‌شده يا ذي‌نفع بيمه‌نامه، بايد آن را به بيمه‌گر كتباً اعلام كند. وظيفه اعلام وقوع حادثه در مدت معين، براي اين است كه به دلايلي مانند طول درمان، دوره لازم براي تعيين قطعي ميزان نقص عضو و ظهور ديرهنگام علائم آسيب بدني در برخي از بيمه‌شدگان، اعلام مقدار قطعي خسارت معمولاً زمان بر است و گاهي پس از پايان مدت بيمه ممكن مي‌شود. هم‌چنين اعلام فوري وقوع حادثه به بيمه‌گر براي آن است كه قبل از محو آثار و بقاياي حادثه، بيمه‌گر بتواند از كم و كيف آن آگاهي يابد و به بررسي خسارت بپردازد.
طبق ماده 5 قانون بيمه، بيمه‌گذار بايد در صورت وقوع حادثه در اولين زمان ممكن، ظرف 5 روز از تاريخ وقوع حادثه، بيمه‌گر را مطلع نمايد؛ در غیراین‌صورت بيمه‌گر مسئول نخواهد بود. مگر اين‌كه ثابت كند به دليل بروز حوادثي كه خارج از اختيار او بوده، نتوانسته است در مدت مقرر، بيمه‌گر را مطلع نمايد.

✔️پيدايش بيمه‌هاي اشخاص، به‌ويژه بيمه عمر و بيمه حوادث در جهان، پيشينه‌اي طولانی و دشوار دارد. نخستين شكل بيمه عمر خطر فوت، در سده پانزدهم ميلادي آشكار شد و بعدها بر پايه تجربه‌هايي که از روي حيات و مرگ و مير انسان‌ها به‌دست آمده و سرانجام با كشف علم حساب احتمال‌ها، توسط بلز پاسكال رياضيدان فرانسوي در 1654 ميلادي، به‌صورت علمي ‌و امروزي درآمده است.

فرانشيز :فرانشیز عبارت از درصد يا قسمتي از خسارت است که طبق شرايط بيمه‌نامه به عهده بيمه‌گذار است و بيمه گر نسبت به آن تعهدي ندارد، مگر آن‌که در مورد نوع و نحوه محاسبه آن توافق شده باشد. اگر خسارت محقق شده کمتر از مبلغ يا درصد فرانشیز باشد، کل خسارت توسط بیمه گذار پرداخت می شود. در غير اين صورت، يعني زماني که مبلغ خسارت بيش از درصد يا مبلغ فرانشيز باشد، بيمه گر موظف به پرداخت کل خسارت بدون کسر نمودن فرانشيز خواهد بود.

 در صورت کتمان حقایق یا اعلان اطلاعات نادرست از طرف بیمه گذار و عمدی بودن آنها قرارداد بیمه
نام:
ایمیل:
* نظر: