کد خبر: ۳۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
عبور از روحانی شکست می خورد
حجت‌الاسلام محسن غرویان گفت: برخی از روحانیون قم با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در دور دوازدهم ریاست جمهوری رایزنی کرده‌اند.
کورش شرفشاهی - وقتی هدف از حضور در عرصه های سیاسی خدمت باشد، آنگاه تشنگی برای قدرت معنا ندارد. اما وقتی بازی های سیاسی و تفکرات جناحی مطرح می شود، آنگاه افراد مدعی خدمت، به ریسمانهای گوناگون آویزان می شوند تا اریکه قدرت را مال خود کنند. برای این قبیل افراد فرقی نمی کند که دوباره احمدی نژاد رییس جمهور شود و فضای سیاست خارجی کشور را به بحران بکشد و در داخل نیز شرایطی ایجاد کند که شاهد تورم و گرانی روزانه باشیم تا جایی که تورم از مرز 40 درصد هم عبور کند. اکنون هم که دولت اعتدال با هدف ساماندهی بحرانها روی کار آمده، به اشکال گوناگون سعی در اشکال تراشی دارند. اگرچه این افراد سعی دارند کناره گیری عارف به نفع روحانی را کم رنگ کنند و نشان دهند اصلاحات به دنبال عبور از روحانی است، اما در واقع اصولگرایان این جریان را مدیریت می کنند. به نوعی که حجت‌الاسلام محسن غرویان گفت: برخی از روحانیون قم با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در دور دوازدهم ریاست جمهوری رایزنی کرده‌اند. این فعال سیاسی، گفت: برخی از روحانیون قم اعم از مدرسین و علما با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در دور دوازدهم ریاست جمهوری رایزنی کرده‌اند. وی افزود: برخی از علما و روحانیون قم معتقدند که محمدجواد ظریف گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است. این فعال سیاسی اعتدالگرا در پاسخ به این که آیا افرادی که شما از آن نام بردید قصد عبور از روحانی را دارند، گفت: آقای ظریف باید در رتبه دوم بعد از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند.

در این رابطه فاطمه هاشمي‌رفسنجاني، عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه درباره مطرح شدن احتمال عبور از روحاني از ناحيه اصلاح‌طلبان و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٦ اظهار كرد: اين قيبل مسائل در فضاي مجازي گفته شده است، اما من به عنوان شخصي كه به پدرم نزديك هستم تا به حال چنين سخناني را از ايشان نشنيدم. ضمن اينكه هفته گذشته آيت‌الله هاشمي حمايت خودشان را از آقاي روحاني، رييس‌جمهوري اعلام كردند. پدرم از روحاني عبور نميكند. او درباره سخنان و اتهامات برخي مخالفان عليه رييس‌جمهوري اظهار كرد: توهين و هتاكي به افراد در اخلاق اسلامي، گناه و در فرهنگ عمومي بدترين اقدام به حساب ميآيد. ضمن اينكه تخريب و توهين با فرهنگ ايراني و اسلامي ما سازگار نيست.

در این رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر همه چیز و همه کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر طبیعی انجام شود، آقای روحانی به خاطر مقبولیت عام، به‌ويژه براي کاری که در برجام کرده، رقیب جدی ندارد. رئیس فراکسیون امید درباره بحث عبور از روحانی گفت: هر کس آن را مطرح کرده خودش جواب دهد اما ما در ادامه مسیر سال 92 خود نه تنها از روحانی بلکه از هیچیک از علاقمندان به انقلاب عبور نخواهیم کرد.

همچنین محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بحث عبور از روحانی،‌ گفت: باید از هر کسی که این موضوع را مطرح کرده است بپرسید تا خودش جواب دهد اما ما مسیری را که از سال 92 شروع کرده ایم با جدیت ادامه می‌‌‌دهیم و بنابراین در این مسیر نه تنها از روحانی بلکه از هیچ یک از علاقمندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار