کد خبر: ۳۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
عضو کمیسیون عمران در گفتگو با تجارت آن لاین تاکید کرد
شهرام کوسه غراوی در گفتگو با تجارت آن لاین در خصوص وضعیت مسکن مهرگفت: متاسفانه حضور دولت در امر مسکن تاکنون موفق نبوده و نمونه بارز آن مسکن مهر است که اتفاق نامبارکی شد، زیرا زیرساختهای زندگی وجود نداشت اما خانه ها ساخته شدند.
عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه اکنون نیز بعید می دانم در امر مسکن اتفاق خاصی بیفتد گفت: تا پایان عمر دولت یک سال بیشتر باقی نمانده و چون مسکن یک امر زمان بر است ، امیدی به شکوفایی یک باره در ساخت و ساز دیده نمی شود.
وی با اشاره به کمبود نقدینگی در بین مردم گفت: اگر دولت بتواند یک باره در امر تسهیلات حرکت چشمگیری داشته باشد و توان مردم را بالا ببرد، شاید تحولی را شاهد باشیم که آن را هم بعید می دانم.
کوسه غراوی با اشاره به تبعات رونق ساخت و ساز گفت: رونق ساخت وساز می تواند در حوزه اشتغال کارگشایی ویژه داشته باشد. مردم در حوزه مسکن سرمایه گذاری می کنند و این سرمایه گذاری باعث می شود تا بخشهای دیگر به حرکت در بیاید.
نماینده مینودشت با اشاره به مشاغلی که در نتیجه رونق مسکن فعال می شوند گفت: امروزه فقط 420 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند این در حالی است که مهندسان بسیاری  عضو این تشکل نیستند. پیمانکاران، کارگران ساختمانی، تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی و بسیاری مشاغل دیگر اکنون در رکود هستند.
عضو کمیسیون عمران  با تاکید بر اینکه رکود بازار مسکن باعث بحران روحی در بین شاغلان این بخش شده است گفت: با این وجود بعید است دولت در مدت باقیمانده بتواند تحولی در مسکن ایجاد کند اما می تواند از همین امروز برنامه ریزی کند تا آینده مسکن متحول بشود.
وی با اشاره به نقش انبوه سازان گفت: بی شک پروژه های بزرگ ساختمانی باید به انبوه سازان سپرده شود زیرا از عهده کم درآمدها بر نمی آید. اما در مورد انبوه ساز هم باید نظارت دولت تقویت شود. اکنون با معضل بزرگ مسکن مهر رو به رو هستیم در بسیاری از شهرها ساختمان های مسکن مهر نشست کرده و با کیفیت اجرا نشده است.
کوسه غراوی با اشاره به جلسه ای که با وزیر راه وشهرسازی داشته است گفت: از ایشان خواستم یک کمیته برای مقاوم سازی دوباره مسکن مهر تشکیل بشود زیرا اگر یک زلزله بیاید، مسکن مهر یکی از چالشهای ما خواهد بود.
وی با اشاره به بازدیدهایی که از مسکن مهر داشته است گفت: شواهد نشان می دهد که مسکن مهر نیازمند مقاوم سازی است و باید کمیته ای مامور این مهم شود تا در مسکن مهر بازنگری شود.
عضو کمیسیون عمران با تاکید براینکه ساکنان مسکن مهر نباید نگران شوند گفت: به دلیل نبود نظارت کافی و عجله ای که دولت قبل در اجرای مسکن  مهر داشت، وجود مشکل در بسیاری از پروژه های مسکن مهم احساس می شود.

برچسب ها: مسکن مهر ، زلزله ، غراوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار