کد خبر: ۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
هجــوم گــسترده پناهجويان از سوريه به آلمان توانست جرقه اي براي رشد احزاب راست افراطي و پوپوليست‌ها باشد.
نيکولاس بلوم
 فايننشال تايمز
ترجمه فاطمه مهتدي

در انتخابات پارلماني ايالت مکلنبورگ-فورپومرن حزب راستگراي پوپوليست «بديلي براي آلمان» (AFD) پيروز شد و حزب دموکرات مسيحي مرکل را شکست داد.
 دموکرات مسيحي‌ها در رتبه سوم پس از سوسيال دموکراتها قرارگرفتند.
 اين سئوال وجود دارد که چطور با حضور حزب پوپوليستي AfD حزب مرکل مي‌تواند برجاي خود باقي بماند.
 مشکل اينجاست که اين حزبي است که بسياري از قوانين نرمال زندگي سياسي آلماني به آن نمي‌خورد.
 به طور عادي ، راي دهندگان از احزابي که مقاماتشان بايکديگر در داخل حزب درگير هستند روي برگردانده‌اند ولي در حزب پوپوليست AfD چنين نيست.
 همچنين بايد توجه داشت راي دهندگان به طور عادي حمايت خود را از يک حزب دولتي پس از حل مشکل برخواهند داشت.
 آنچه در اوايل تابستان سال 2015 رخ داد پس از حل بحران اقتصادي يورو بود و سومين بسته نجات مالي براي يونان ، محبوبيت حزب AfD به سرعت کاهش يافت .
 اما اينبار چنين نيست هجوم پناهجويان از سوريه و ديگر نقاط خاورميانه باعث قدرت گيري اين حزب شده است و خبري بد براي خانم مرکل است.
 روش پراگماتيک وي به جاي استفاده از احساسات به ضررش عمل کرد و باعث رشد اين حزب شد و به نظر ميرسد مرکل هيچ پاسخي براش ندارد.
 ولي او از ميدان بدرنميرود و هفته گذشته سياست‌هاي پناهجويان را تکرار کرد.  همزمان حزب دموکرات مسيحي به مرکل زنجير شده است.
 مرکل از هم حزبي‌هايش تقاي صبر کرده است.
 بنابراين حزب دموکرات مسيحي بايد درباره ائتلاف با تابوي حزب پوپوليست تصميم بگيرد اين بحث در حزب دموکرات مسيحي بسيار دردناک است .  اين رويداد به پذيرش ائتلاف سوسيال دموکرات با حزب چپ تندرو در دهه 90 شباهت دارد.
 وارد شدن AFD که بيگانه ستيزي و ضد سيستم دولتي بودنش واضح است.
فشار به آنها ممکن است تاثير گذار باشد ولي متاسفانه خانم مرکل به طور خاص سياستمدار بي پروا نيست پس سعي ميکند تا مثل گذشته عمل کند و از موضوع ائتلاف با اين حزب دوري کند.
 خانم صدر اعظم شايد بر ورود اين حزب در انتخابات سال 2017 پارلمان آلمان حساب کند زيرا اگر چنين شود از نظر عملي دستيابي به دولت بدون حضور اکثريت حزب دموکرات مسيحي غيرممکن است اين تناقض باعث ميشود که حزب AFD به خانم مرکل کمک ميکند تا يک دوره ديگر سرکار باقي بماند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار