کد خبر: ۳۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
مدیرعامل منطقه آزاد «چابهار» با بیان اینکه با تمام توان و ظرفیت از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی حمایت می‌کنیم، از ایجاد شهرک‌های تخصصی سنگ و غذا برای تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی در چابهار خبر داد.
 پس از آغاز مذاکرات مقامات ایرانی با چینی‌ها برای ساخت یک شهرک صنعتی اختصاصی تولید قطعات خودرو، این بار یک مقام ایرانی از اختصاص یک شهرک تخصصی برای تاجران افغانی خبر داد.
عبدالرحیم کردی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه عامل رکود اقتصادی افغانستان نبود امنیت در این کشور است، گفت: با تمام توان و ظرفیت از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی حمایت می‌کنیم.
مدیر عامل سازمان منطقه چابهار در این مورد توضیح داده است: ما شهرک تخصصی مواد غذایی را برای افغانستان در چابهار طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن تاجرانی که مواد غذایی به افغانستان وارد می‌کنند، با سرمایه خود در چابهار استقرار پیدا کرده و تولید را انجام داده و مستقیمأ به افغانستان صادر خواهند کرد. حضور و فعالیت تاجران افغانستانی در چابهار می‌تواند سود خوبی را نصیب اقتصاد این کشور کند.
عبدالرحیم کردی از ایجاد شهرک تخصصی سنگ در چابهار نیز خبر داد و تصریح کرد: سنگ‌های معدنی و قیمتی افغانستان هم‌اکنون به صورت خام به خارج انتقال و پس از فرآوری دوباره با قیمت بسیار بلند در افغانستان بفروش می‌رسد.با ایجاد شهرک سنگ افغانستان در چابهار، این مسیر کوتاه شده و سبب کاهش قیمت‌های سنگ در افغانستان خواهد شد.تاجران و مالکان معادن ماشین آلات مورد نیاز خود را بدون پرداخت گمرکی وارد چابهار کرده، محصول خود را با انرژی ارزان و زمین مناسب و دسترسی به بندر تولید و به دنیا صادر کنند.
پیش از این نیز، روز گذشته مدير عامل سازمان صنايع كوچك وشهرك‌های صنعتی ايران اعلام کرده بود: اين سازمان طی يادداشت‌ تفاهم با وزارت بازرگانی كشور چين، در حال انجام مذاكرات نهايی جهت ايجاد شهرك صنعتی مشترك قطعات خودرو با همكاری شركت چری است. 
منبع: اقتصادنيوز
نام:
ایمیل:
* نظر: