کد خبر: ۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: صنعتگران 31 استان و منطقه آزاد قشم به منظور شرکت در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به بجنورد آمدند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی از عصر امروز (دوشنبه) تا هفتم شهریورماه در محل دایمی برگزاری نمایشگاه های این استان در منطقه ˈتخته ارکانˈ بجنورد دایر می شود.
 
ˈعلی عابدیˈ گفت:صنعتگران این استان ها و منطقه آزاد قشم، محصولات تولیدی خود را در 120 غرفه در معرض دید عموم قرار می دهند.
 
به گفته وی در سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان شمالی صنعتگران 29 استان شرکت داشتند.
 
عابدی همچنین از برپایی پنچ سیاه چادر عشایر در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی خبر داد و گفت: این سیاه چادرها از سوی عشایر استان های چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، ایلام، گلستان و خراسان شمالی برپا می شود.
 
به گفته وی در این سیاه چادرها ضمن معرفی آداب و رسوم اقوام ساکن در استان های مزبور، غذاهای سنتی آن منطقه نیز به بازیدکنندگان ارائه می شود.
 
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور دارای اقوام مختلف نظیرکرمانج، ترک، ترکمن، بلوچ و تات است که حدود 15 هزار نفر از آن ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و عرضه 51 نوع محصول صنایع دستی استان مشغول به کار هستند.
 
محصولات صنایع دستی تولیدی صنعتگران خراسان شمالی بیشتر در زمینه دست بافته های داری، رودوزی، نساجی، صنایع چوب و چرم است.
 
تاکنون استان 867 هزار نفری خراسان شمالی میزبانی برگزاری سه نمایشگاه سراسری صنایع دستی را در بجنورد داشته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: