کد خبر: ۳۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
رئیس سازمان بورس امروز در نشست خبری خود ضمن اشاره به شفافیت در قیمت و شاخص بورس عنوان کرد که باید با نشت اطلاعات برخورد شده و نباید اطلاعات نهانی قبل از رفتن به کدال مورد بهره برداری قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، شاپور محمدی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - امروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در کسوت رئیس سازمان درباره شفافیت در قیمت و شاخص بورس توضیح داد: ما اعتقاد داریم قیمت‌ها و شاخص باید شفاف باشد، ولی قیمت‌ها از شاخص مهم‌تر هستند چرا که ما در کشور معاملات شاخصی نداریم.
وی به معاملات بلوکی و اینکه این معاملات دستورالعملی دارد و موضوع غیر عادی‌ای نیست گفت: اگر معاملات بلوکی در ضوابط خود انجام شود، اشکالی ندارد، در غیر این صورت و اینکه خارج از ضابطه صورت گیرد با آن ها برخورد خواهد شد که قبلا هم در این مورد پرونده تشکیل شده است.
محمدی درباره اصلاح قوانین و مقررات بازار سرمایه تصریح کرد: اعتقاد داریم یک جاهایی مقررات بازار سرمایه ما زیاد است، ولی در جاهایی هم کسری مقررات داریم و باید خلا موجود پر شود تلاش می کنیم مقررات زائد حذف شود.
وی درباره تسویه اعتباری کارگزاری‌ها گفت: این امر هر سال بوده که امیدواریم بتوانیم کاری کنیم اعتبار خرید سهام مستقیما به مشتری داده شود. یک سیاست می‌تواند این باشد که خود سرمایه‌گذاران مستقیما اعتبار دریافت کنند. در دنیا اعتبار به مشتری مرسوم است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره رشد سریع شاخص و ارتباط آن با تحلیل بنیادی اقتصاد گفت: همیشه بازار نوسان های کوتاه مدتی دارد، در بلند مدت نوسانات بلند مدت جذب می شود بازار سرمایه به خاطر اخبار واکنش نشان می دهد ولی فاندامنتال های اقتصاد روند بلند مدت را مشخص می کند. در بلند مدت بازار ما سود آور بوده و شاخص سازگار با اقتصاد است.
محمدی درباره سهام عدالت گفت: وقتی سهام عدالت عملیاتی شود. باید به مردم و کانون اعتماد داشته باشیم در دنیا نهاد ناظر این مدارک حرفه‌ای را نمی‌دهد، بلکه ارگان هایی می دهند که خودشان اعتبار دارند و اعتبار مدارک از اعتبار آن هاست.
وی ادامه داد: بعضی از سرمایه‌گذاران وقتی قیمت کاهش پیدا می‌کند، نگران می‌شوند و سهام خود را نمی فروشند، ولی باید آن ها دقت کنند که در هر صورت سود سهام در پایان سال سر جای خودش است.
برچسب ها: بورس ، شاخص ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار