کد خبر: ۳۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
آیت الله خاتمی خواستار شد:
خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با تشریح جنایات آل سعود درفاجعه منا گفت: جنایتکاران آل سعود باید در دادگاه اسلامی محاکمه و مجازات شوند.

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با تشریح جنایات آل سعود درفاجعه منا گفت: جنایتکاران آل سعود باید در دادگاه اسلامی محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نماز عید قربان با اشاره به فاجعه منا افزود: اگر کسی در هر چیزی تردید کند در این تردید ندارد که در جنایت آل سعود و فاجعه منا حکام آل سعود نه متهم بلکه جنایتکار خط مقدم و مقصر بودند، دوربین های آنان می دید مسلمانان به زمین می افتند و می توانستند با رساندن اندکی آب حداقل نیمی از جان باختنگان را نجات دهند اما نگذاشتند ماموران ایرانی به حادثه بیایند و خودشان نیز نیامدند، ماموران انتظامی نیز اقدامی انجام ندادند.

خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: جنایت دوم جانیان این بود که به جای اینکه به داد مجروحان برسند و آنان را درمان کنند، آن ها را در کانتینر جان باختگان گذاشتند و این ها زنده به شهادت رسیدند.

آیت الله خاتمی افزود: فاجعه منا نشان داد حکام آل سعود، این خائن الحرمین لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و باید هیاتی از نخبگان جهان اسلام اداره حرمین شریفین و یا حداقل اداره مناسک حج را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: جنایت مفتیان بی دین به دنیا فروش سعودی کمتر از جنایات حکام آنان نیست، مفتایانی که تکفیر و جنایات تکفیری ها همگی از آموزه های خطرناک ضد بشری آن هاست، این ها درباره جنایات حکام آل سعود با توجیهات نادرست و غلط خواستند این حکام را مقصر جلوه ندهند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه مصیبت است این است که 37 کشور اسلامی جان باخته منا داریم، متاسفانه جز ایران اسلامی هیچ یک از کشورهای اسلامی فریادی برنیاوردند و این مصیبت بزرگتر است که دنیا پرستی تا کجا حق سکوت گرفتند تا دربرابر این جنایت آرام بگیرند اما بدانند در پیشگاه خود جای خود دارد و خداوند آن ها را به اشد مجازات خواهد رساند و در دنیا نیز این خون ها گریبان گیر ساکتین خواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سازمان های بین المللی نیز در این عرصه امتحان ننگینی دادند،اظهارداشت: اگر یک هزارم این فاجعه در یکی از کشورهای اروپایی اتفاق می افتاد فریاد این ها گوش فلک را کر می کرد، اما هفت هزار مسلمان در این فاجعه جان باختند و احدی و نهادی و سازمان از سازمان های بین المللی فریاد بایسته را سر نداد و این جنایت دیگر نهادهای بین المللی بی غیرتی بود که احساس غیرت در برابر انسانیت ندارد.

برچسب ها: خاتمی ، آل سعود ، محاکمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار