کد خبر: ۳۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
عضو کمیسیون اصل 90 در گفتگو با تجارت آنلاین:
عضو کمیسیون اصل 90 درگفتگو با تجارت آنلاین در خصوص حذف مجازات اعدام از قاچاق مواد مخدر گفت: اکنون طرحی با این عنوان در کمیسیون در حال بررسی است و البته برخی از نمایندگان نیز در مجلس نهم چنین طرحی را پیشنهاد کرده بودند و به عمر مجلس نرسید.

محمد اسماعیل سعیدی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، تمامی کسانی که مستقیما با جان مردم در تقابل هستند و سلامتی یا ناموس مردم را تهدید می کنند، باید به اشد مجازات برسند گفت: در اینجا حقوق بشر مطرح نیست زیرا قاچاقچی مواد مخدر بشریت را تهدید می کند و نباید با این افراد با مسامحه برخورد کرد.
وی گفت: مجازاتهایی از جمله اعدام برای کسانی که در عرصه قاچاق مواد مخدر فعالیت می کنند و جامعه و جوانان ایران را آلوده می کنند، یکی از مجازاتهایی است که باید داشته باشیم.
نماینده تبریز با تاکید بر اینکه نباید مجازات اعدام این قبیل افراد به زندان تبدیل شود گفت: امروزه به اندازه کافی زندانهای ما پر از زندانی است و نمی توانیم با تعریف مجازات حبس ابد، بخشی از زندانهای کشور را برای سالها پر نگه داشت.
وی با یادآور اینکه تجربه زندان نشان داده که قاچاقچیان مواد مخدر اصلاح نمی شوند گفت: با وجود اینکه تابلو زندان را به ندامتگاه تغییر دادیم، اما برخی جرایم همچون قاچاق مواد مخدر به نوعی است که زندانیان دیگر را به سوی خود جلب می کند و زندانیان عادی در کنار این افراد درس قاچاق می آموزند.
سعیدی با اشاره به اینکه در مجلس گذشته حذف قانون اعدام رای نیاورد گفت: شک نداشته باشید که در این دوره نیز حذف اعدام قاچاق مواد مخدر رای نمی آورد.
عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص فشارهای حقوق بشر غربی علیه اعدام های قاچاق مواد مخدر گفت: کسانی که حقوق بشر را این گونه تعریف می کنند با برداشت ما متفاوت است. غربی ها حقوق بشر را در تامین منافع قدرتها می بینند که بخشی از این قدرتها قاچاقچیان بین المللی هستند و ما با این نوع حقوق بشر که مدافع قاچاقچی مواد مخدر باشد،  موافق نیستیم.

برچسب ها: اعدام ، موادمخدر ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار