به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، پژوهشی که به سفارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و توسط پژوهشکده بیمه انجام شد این نتیجه را نشان می دهد.
شاخص های این ارزیابی شامل پاسخگویی، دانش کارکنان، محیط فیزیكی، کیفیت ارتباط با مشتری، سادگی و سرعت پرداخت خسارت، سرعت صدور، تناسب شرایط بیمه نامه با نیاز مشتری، ارائه اطلاعات مناسب به مشتری هنگام صدور بیمه نامه، حق بیمه پرداختی، تبلیغات صحیح، ارائه اطلاعات مناسب به مشتری هنگام پرداخت خسارت، رسیدگی به شكایات و میزان خسارت دریافتی بوده است.