کد خبر: ۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
ستاری خبر داد
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت ۲۷ شرکت دانش‌بنیان در صنعت هوایی کشور خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان در کیش برگزار می‌شود. 

وی افزود: این نمایشگاه امسال با رویکرد جدید و با تاکید بر صادرات فناوری‌های هوایی برگزار می‌شود و ما پیش‌بینی می‌کنیم صادرات ایران امسال در صنایع هوایی به حدود 100 میلیون دلار برسد و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده این رقم را افزایش دهیم. 

ستاری با اشاره به حضور  شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه یادآور شد: در این نمایشگاه‌هم شرکت‌های دانش‌بنیان و هم شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه صنایع هوایی حضور دارند.

وی ادامه داد: ستاد صنایع هوایی و هوانوری معاونت فنی و فناوری حدود چند ماه است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است که اهداف آن توسعه صنایع هوایی عمومی، ساخت پهپاد و قطعات هواپیما و کلیه فناوری‌های مربوط به صنایع هوایی است که در این معاونت این اهداف به طور جدی در حال پیگیری است. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه راهبرد جدید معاونت فراهم کردن شرایطی برای پیشبرد صنایع مختلف و همکاری و همراهی با آنهاست افزود: راهبرد جدید معاونت تاکید بر شرکت‌های خصوصی و شرکتهای دانش‌بنیان است که در حوزه هوایی حضور شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های خارجی علاوه بر توانمندی کشور در این صنایع نشان دهنده اقتدار کشور است.

ستاری با اشاره به فعالیت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور نیز گفت: 27 شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع هوایی و هوانوردی هستند که امیدواریم با فعال شدن این شرکتها صادرات ما در این حوزه که بیشتر در بخش خدمات است افزایش یابد و امیدواریم در حوزه بالگرد و پهپاد و انتقال دانش آن در بخش سی‌ویل اتفاقات خوبی رخ دهد و بتوانیم صادرات خود را در این بخش‌ها نیز گسترده کنیم. 

وی افزود: اگر بتوانیم به شرکتهای دانش‌بنیان کمک کنیم و راهنمایی‌های مورد نیاز را بدهیم، قطعا در بازار جهانی نقش بهتر و مناسب‌تری را در صنایع هوایی خواهیم داشت. هر چند تحریم‌ها در این بخش تاثیرگذار بوده است، اما حسن آن این است که ما یاد می‌گیریم که چگونه بدون اتکا به دیگران صاحب فناوری شویم و مشکلات را برطرف کنیم. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: طی سالهای گذشته ما بیشتر استفاده کننده محصولات بودیم، اما چند سالی است که در فضای صادرات نیز حرف‌هایی برای گفتن داریم و با وجود تحریم‌ها در صنایع هوایی و بخصوص صنایع هوایی خصوصی موفق به اخذ استانداردهایی شده‌ایم. گرفتن استاندارد در این زمینه‌ها بسیار مشکل است، بنابراین باید شرکتها را تقویت کنیم و راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه کنیم.

ستاری با اشاره به حضور 20 شرکت خارجی در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ابراز امیدواری کرد که طی سال‌های باقیمانده از دولت یازدهم هواپیمایی داخلی در کشور تولید شود و عزم دولت را در این زمینه جدی دانست.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به این مرحله زیرسیستم‌‌هایی را لازم داریم و تلاش می‌کنیم با ساخت دوربین‌های هوایی که بخشی از تکنولوژی آنها امروز در اختیار کشور نیست، در بخش هوایی اویونیک نیز پیشرفت‌هایی در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار