کد خبر: ۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
معاون مرکز آمار ایران اعلام کرد
معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار ایران از کاهش ماموران اجرایی و نیروهای پشتیبانی‌کننده طرح سرشماری نفوس و مسکن کشور به حدود یک‌پنجم دوره قبل خبر داد.
محمدصادق علی‌پور امروز در مراسم آغاز سرشماری نفوس و مسکن در استان سمنان اظهار کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور در فاصله بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به‌دلیل برگزاری بخش مهمی از سرشماری امسال به‌صورت اینترنتی، تعداد نیروی انسانی درگیر این طرح در کشور از بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به کمتر از ۲۵ هزار نفر تقلیل یافته که این مهم به کاهش شدید هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی در کشور کمک شایانی می‌کند.
وی ادامه داد: بخش مهمی از این ۲۵ هزار نفر نیز نیروهای پشتیبان‌کننده هستند وگرنه تعداد افراد درگیر با سرشماری امسال عدد بسیار کمتری است.
معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت برگزاری اینترنتی سرشماری در جهان امروز اظهار امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری موفق سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ رسما به باشگاه کشورهای توسعه یافته‌ای که این سرشماری را بصورت اینترنتی برگزار می‌کنند، وارد شود.
وی از آمار به‌عنوان پایه اصلی برنامه‌ریزی نام برد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی در دنیا از گذشته‌های بسیار دور و از پیش از میلاد در جهان مرسوم بوده همچنان که در ماجرای خشکسالی مصر باستان حضرت یوسف(ع) در هفت سال پربارش و رونق کشاورزی برای هفت سال خشکسالی برنامه‌ریزی می‌کند.
علی‌پور با اذعان به اینکه سرشماری امروز در همه کشورهای جهان برگزار می‌شود، گفت: اهمیت آمار و اطلاعات و داده‌های جمعیتی تا به آنجا است که امروزه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته سرشماری نفوس و مسکن را به‌صورت ماهانه و سالانه برگزار می‌کنند تا تغییرات ساختاری جمعیت را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر رصد کنند.
وی با اشاره به رصد سالانه و گاه ماهانه تغییرات ساختاری جمعیت در کشورهای توسعه‌یافته افزود: رصد حرکت و جابجایی جمعیت در هر منطقه که نقش مهمی در رشد و توسعه آن منطقه دارد از طریق همین سرشماری‌ها انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: