کد خبر: ۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
با حمایت بانک صنعت و معدن بنا است نخستین خط سریع السیر راه آهن ایران در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری برسد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛پس از آن که مدیر عامل راه آهن از نهایی شدن قرارداد ساخت خط سریع السیر تهران – مشهد به وسیله فاینانس چینی‌ها خبر داد حال به نظر می رسد یکی دیگر از خطوط ریلی پرتردد کشور نیز در حال تعیین تکلیف است.
 
طرح سریع السیر کردن خط ریلی تهران – اصفهان که بناست در طول مسیر از استان قم نیز عبور کند از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته بنا است در آینده نزدیک با کمک مالی بانک صنعت و معدن آغاز به کار کند.
 
روز گذشته مدیر عامل این بانک اعلام کرده به منظور راه اندازی خط سریع السیر تهران –قم –اصفهان این بانک کمک مالی 1.8 میلیارد دلاری خواهد کرد.
 
کمکی که در صورت تصویب می تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مالی این پروژه بزرگ را حل کند.
 
با توجه به اهمیتی که سریع السیرسازی خطوط ریلی از جذب مسافران دارند این مساله از سال‌های گذشته برای مسیرهای پرتردد در دستور کار قرار گرفته است.
 
هر چند به دلیل مشکلات مالی و تامین نشدن اعتبار طرح‌های اجرایی آن متوقف شده است.
 
با آغاز به کار دولت یازدهم تلاش شد در کنار پیگیری دیگر مسیرهای نیمه تمام و باقی مانده برنامه ریزی مناسبی نیز برای پیگیری خطوط سریع السیر ریخته شود. به دنبال آن در پایان مذاکرات چند ماه شرکت راه آهن به توافقی جامع با چینی ها دست یافت که طی آن بنا شد سریع السیرسازی خط ریلی تهران – مشهد توسط آن‌ها انجام شود و پس از آن نیز به نظر می رسد با همکاری بانک صنعت و معدن بنا شده خط ریلی دیگر مهم ایران از این طریق سامان پیدا کند. هر چند تنها کمک مالی در این زمینه کارساز نخواهد بود و نیاز به پیگیری طرح‌های جامع عملیاتی وجود خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: راه آهن ، نخستین ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر: