کد خبر: ۳۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
بازارهای بورس آسیا امروز به دلیل نگرانی درباره سقوط سهام دویچه بانک و کاهش دوباره قیمت نفت پس از تصمیم گیری اوپک با کاهش شدید روبرو شد.
به گزارش رویترز، بازارهای اروپایی نیز با کاهش شدید کار خود را آغاز نمودند در بریتانیا بازارها کاهش 0.9 درصدی در فرانسه و آلمان افت 1.1 درصدی باعث نگرانی سرمایه گذاران شد. در منطقه آسیا پاسیفیک به جز کشور ژاپن 0.9 درصد کاهش داشت. سهام نیکی ژاپن نیز 1.5 درصد کاهش داشت. بازارهای وال استریت پنجشنبه به دلیل سقوط سهام دویچه بانک با 1 درصد خسارت روبرو شد. رسوایی مالی بانک ولز فارگو نیز باعث کاهش 1.6 درصد سهام های این بانک شد.عملکرد اخیر بانکهای بزرگ نیز باعث نگرانی سرمایه گذاران بازارهای بورس شده اشت.

تردید درباره توافق اوپک

بلافاصله بعد از خبر توافق اعضای اوپک بر سر سقف تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 2.4 دلار افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت پیش از توافق حدود 46 دلار بود، بعد از اعلام توافق نفت برنت به بشکه‌ای 48.92 دلار افزایش یافت. اما از ابتدای امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی دوباره کاهش یافته است و قیمت نفت برنت با 24 سنت کاهش بشکه‌ای 48 دلار و 45 دلار به فروش رفت. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 6 سنتی دارد.  خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت بعد از افزایش پنجشنبه شب نوشته است سرمایه‌گذاران هنوز درباره شفافیت تصمیم اوپک مردد هستند. سرمایه‌گذاران نفتی می‌گویند هنوز میزان کاهش اعضا مشخص نیست و به نوعی شفافیت در این تصمیم‌گیری وجود ندارد. خبر توافق اوپک بر کاهش سقف تولید در ابتدا باعث رشد ارزش سهام بازارهای بورس آسیا نیز شد. شاخص نیکی ژاپن جهش یک و نیم درصدی را تجربه کرد،‌همچنین شاخص هنگ‌کنگ نیم درصد رشد داشت و سایر شاخص‌های بازار بورس آسیا هم افزایش قابل توجهی داشتند.  اما افت دیروز قیمت نفت و ضربه به بازارهای بورس می تواند بیانگر نگرانی از آینده فعالیت های نفتی کشورهای عضو اوپک باشد.برخی تحلیلگران معتقدند باوجود کاهش تولید باعث توازن در بازار تقاضا نخواهد شد.

رشد ارزش ارزهای بین‌المللی و طلا

همچنین خبر توافق اعضای اوپک ارزش ارزهای بین‌المللی را نیز تکان داد، به طوری که کرون نروژ به بیشترین رقم 5 ماه گذشته رسید و معادل 8.02 در مقابل یک دلار معامله شد. دلار استرالیا هم به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید و همچنین دلار آمریکا رشد 0.1 درصدی داشت و در مقابل 101.35 ین ژاپن معامله شد و در این میان یورو تغییر اندکی داشت و ارزش آن با کمی افزایش، در مقابل 1.12 دلار معامله شد. طلای جهانی بدنبال توافق اوپک برای کاهش تولید، صعود کرد با این همه افزایش ارزش دلار مانع رشد بیشتر قیمت این فلز ارزشمند شد. قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر دورنمای افزایش بسیار تدریجی نرخهای بهره آمریکا، حتی در صورت افزایش نرخها در دسامبر، اندکی افزایش پیدا می کند.

برچسب ها: بورس ، تجارت آنلاین ، اوپک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار