کد خبر: ۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ارائه لایحه خروج از رکود به مجلس افزود : یک بسته ۱۷۷بندی راجع به خروج از رکود در دولت تصویب شد ، که ۳۰ بند آن برای تصویب به مجلس ارسال شد .
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از econews.ir،"اسحاق جهانگیری" در جلسه مشترک شورای اداری آذربایجان غربی و کمیته استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه 30 بند ارجاع شده به مجلس برای خروج از رکود، تعیین کننده و سرنوشت ساز است هشدار داد : اگر بندهایی از آن بخواهد حذف و تصور شود چنین کاری به خروج از رکود کمک می کند، اشتباه خواهد بود.
اسحاق جهانگیری گفت : ما اطمینان می دهیم که اگر این بسته به صورت کامل اجرا شود نه تنها از رکود خارج و وارد دوره رونق خواهیم شد بلکه مساله اشتغال، توسعه کشور و دغدغه های مردم و مسوولان در زمینه های مختلف اقتصادی برطرف خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت تعامل مناسب با مجلس است تاکید کرد : تعامل خوب بین قوای سه گانه باعث می شود که حل مشکلات مردم سرعت بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه گفت: دولت با اختصاص 5 میلیارد دلار بودجه و بهره گیری از مشاوران مختلف از جمله یک شرکت خارجی تلاش می کند تا با بهترین راه دریاچه ارومیه را احیاء کند چون معتقدیم احیاء این دریاچه به نفع همه کشور است.
اسحاق جهانگیری در ا دامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه1 + 5 افزود: در شرایطی که بسیاری معتقد بودند رابطه ایران با مجامع بین المللی و کشورهای غربی، یک دغدغه جدی برای کشور شده است، دولت یازدهم توانست بخوبی این مساله را مدیریت کند.
وی گفت : در شرایطی که غربیها تحریمهایی را علیه کشور اعمال کرده و نقاط کلیدی اقتصاد آن را هدف گرفته بودند وآنچنان ظالمانه پیش می رفتندکه تحریمها ،حتی دارو و درمان مردم ما را هم تحت تاثیرخود قرار داده بود دولت تدبیر و امید اعتقاد داشت می توان ازحقوق ملت ایران با منطق و دلیل، قاطعانه دفاع کرد و جلوی این زورگوییها و تحریمها را گرفت.
معاون اول رئیس جمهور گفت: شخصا" همواره امیدوار بوده و هستم که در زمینه هسته ای، به توافق خوبی خواهیم رسید چرا که غربیها می دانند بنیاد تحریم ها دیگر قابل برگشت به دوران قبل از مذاکرات نیست و دیگر اصلا امکان ندارد به آن فضا برگردند.
اسحاق جهانگیری افزود : امروز ایران خود را در دنیا به عنوان کشوری مطرح کرده است که رئیس جمهور آن در سازمان ملل طرح دنیای عاری از خشونت را مطرح می کند و جامعه جهانی به اتفاق آراء به آن رای می دهد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از مرزهای آذربایجان غربی و امنیت مرزها  ایران را کشوری امن با مرزهای امن دانست و گفت : ناامن کردن سوریه، عراق و راه اندازی داعش برای ناامن کردن ایران بود.
جهانگیری در ادامه  با بیان اینکه غرب کشور نیازمند بزرگراهی است که تا استان کرمانشاه ادامه پیدا کند و زمینه تحول و توسعه غرب کشور را فراهم سازد، از استاندار آذربایجان غربی خواست با استانداران کردستان و کرمانشاه نشست مشترکی برگزار، و راهکارهای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای این طرح را بررسی کنند.
وی یکی از صنایع قابل توسعه و پیشرفت در استان آذربایجان غربی را صنایع تبدیلی کشاورزی دانست و مدیران استان را به تلاش برای شناسایی و رفع دغدغه‌های بخش خصوصی فراخواند و گفت: باید شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم، و مشوق‌ها و انگیزه‌های جدی برای فعالیت آنان ایجاد شود.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه جلسه، با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه ؛ افزود: تاکنون جلسات متعددی برای این منظور تشکیل و طرح‌های زیادی تهیه شده است که البته رضایت مردم استان برای اجرای این طرح‌ها اهمیت فراوانی دارد زیرا چنانچه اکثریت مردم با اجرای طرح خاصی مخالف باشند، دولت اصراری بر اجرای آن ندارد.
جهانگیری به بحران آب در کشور اشاره کرد
و افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی برای توسعه روش های نوین آبیاری و استفاده از آبیاری تحت فشار در دست اجرا دارد و دولت تا 85 درصد هزینه‌های اصلاح روش‌های آبیاری را به کشاورزان پرداخت می کند.
اسحاق جهانگیری افزود: همه همسایگان ما بشدت علاقمندکار با ایران هستند وحتی کشورهای اروپایی در این زمینه اظهار علاقه کرده و متقاضی آن هستند که بیایند و ایران را از نزدیک ببینند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار