کد خبر: ۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نشست سراسری مدیران روابط عمومی در مشهد مقدس گفت: روابط عمومی نقشی موثر در برنامه های راهبردی سازمان دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: شهدای جنگ تحمیلی در طول سال های دفاع مقدس در جنگی بسیار نا برابر و یکطرفه به مصاف دشمن رفتند و با نثار خون پاکشان به ما عزت و اعتبار بخشیدند.
ایمانی افزود: شهدا رفتند تا نظام و کشور پایدار و استوار بماند لذا همه وظیفه داریم یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی های آن قهرمانان همیشه تاریخ را زنده و جاوید نگهداریم.
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های همکاران روابط عمومی سراسر کشور، گفت: روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای سازمان است لذا نباید آن را تنها یک ماموریت خاص در نظر گیریم چرا که از نقطه نظر استراتژیک، باید در برنامه های راهبردی ایفای نقش کند.
مدیر عامل بانک، روابط عمومی را حلقه وصل میان همکاران، مشتریان و ذینفعان واحد عنوان کرد و گفت: مجموع فعالیت ها و ماموریت های بانک حول این سه محور است که در این میان روابط عمومی زنجیره وصل و عاملی مهم برای ارتباط موثر و دوسویه آن ها با یکدیگر و مدیران عالی سازمان به شمار می رود.
ایمانی تصریح کرد: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری تنها بخش کوچکی از کار در حوزه روابط عمومی را در بر می گیرد، لذا امروزه فعالیت در روابط عمومی از ابتدا تا انتها با تحقیق و پژوهش همراه است به صورتیکه تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات بخش مهمی از وظایف این واحد سازمانی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، همکاران روابط عمومی چشم بینای سازمان و در صف نخست ارتباط با مشتریان و ذی نفعان قرار دارند، خاطر نشان کرد: روابط عمومی از ابزارهای کلیدی مدیران است از اینرو به صورت مستقیم با مقام عالی سازمان در ارتباط است چرا که نقشی پر رنگ و مسئولیتی خطیر برای آن تعریف شده است.
ایمانی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید با اطلاع رسانی دقیق مدیران عالی بانک را در تصمیم گیری یاری کنند، گفت: اطلاع رسانی به موقع و دقیق و امکان دسترسی به اطلاعات شفاف، شرایط را برای اتخاذ تصمیم مناسب تر فراهم می کند.
مدیر عامل بانک با تاکید بر آموزش همکاران روابط عمومی، بیان داشت: همکاران روابط عمومی باید از دانش و تخصص حوزه کاری خود اطلاع کافی داشته باشند چرا که در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تغییرات بسیار سریع و بروز روی می دهد از اینرو چنانچه همکاران از تخصص مورد نیاز برخوردار باشند قطعاً می توانند وظایف و مسئولیت های سازمانی خود را به درستی انجام دهد.
وی با تاکید بر توجه به خواسته های مشتریان، خاطر نشان کرد: در شرایط رقابتی بازار باید در پی مرتفع کردن نیازهای مشتریان باشیم و خواسته های آن ها را به منظور طراحی محصولات و خدمات متناسب با نیاز مشتریان به مدیران عالی سازمان منتقل کنیم.
ایمانی ارتباط بین مشتریان و همکاران را با اهمیت عنوان کرد و گفت: در برخی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی حوزه ارتباط با مشتریان خارج از روابط عمومی قرار دارد اما در چارت جدید سازمانی بانک مهر اقتصاد این بخش از جنس کار روابط عمومی دیده شده از اینرو نباید تصور کنیم گستره فعالیت های روابط عمومی تنها محدود به تبلیغات و انتشارات می شود بلکه عرصه فعالیت آن تمامی مشتریان، همکاران و ذینفعان بانک را در بر می گیرد.
ایمانی مسئولیت های اجتماعی را بخشی دیگر از وظایف روابط عمومی عنوان کرد و ابراز داشت: یک مدیر روابط عمومی باید از مسائل و مشکلات همکاران آگاهی داشته باشد و با اشراف کامل به نیازهای سازمان، برای آن برنامه ریزی کند.
وی با بیان فعالیت هوشمندانه و منطقی روابط عمومی موجب ایجاد تحرک و شادابی در تمامی سطوح سازمانی می شود، افزود: چنانچه در روابط عمومی فعالیت ها به شکل صحیح صورت گیرد می توان علی رغم همه دشواری ها، از مشکلات با موفقیت عبور کرد و کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشت.
ایمانی انتظار مردم از بانک مهر اقتصاد را به سبب منتسب بودن به نهادهای ارزشی نظام، بیش از سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و در پایان ابراز امیدواری نمود برگزاری این نشست ها موجب می شود در انجام مسئولیت و مسیری که پیش رو داریم موفق تر عمل کنیم.
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت: مهم ترین برنامه روابط عمومی توسعه و ارتقاء برند بانک می باشد
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مهر اقتصاد نیز در این هم اندیشی، بر توسعه و ارتقاء برند بانک تاکید کرد. 
به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک – در این همایش ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های همکاران خود، توسعه و ارتقاء برند بانک، افزایش جریان سازی فعالیت ها و برنامه های بانک در رسانه ها، توسعه فعالیت های ترویجی، تبلیغاتی، پژوهشی، تحقیقاتی و روابط عمومی الکترونیک را از مهم ترین سیاست های این اداره کل عنوان کرد. 
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت با تاکید بر نقش روابط عمومی در رشد و ارتقاء بانک، برنامه های این اداره کل را در حوزه های طرح جامع باشگاه مشتریان، ارتباطات و اطلاع رسانی، روابط عمومی الکترونیک، پژوهش و افکار سنجی، ارتباط با رسانه ها، تبلیغات و انتشارات و تبیین دستورالعمل سرفصل هزینه ها تشریح نمود.
شیخ الاسلامی با تبیین جایگاه روابط عمومی در ساختار جدید بانک، اظهار داشت: تغییرات جدیدی که بواسطه الزامات قانونی و تطبیق ساختار بانک با شبکه بانکی کشور انجام شد نشان از پختگی و بلوغ سازمانی دارد که خوشبختانه در این تغییر و تحولات نگاه ویژه ای به جایگاه روابط عمومی صورت گرفت به طوری که وظایف و ماموریت های مهم و کلیدی برای این واحد سازمانی در نظر گرفته شد و جایگاه و اختیارات آن بسط و گسترش یافت.
وی مدیریت ارتباط موثر را ابزاری مهم در ارتقاء برند بانک دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به رقابت در ارائه خدمات و محصولات بانکی، شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست، لذا باید برای مهارت های ارتباطی کارکنان خود فکر و برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم ارتباط موثر و هدفمندی با مخاطبان برقرار کنیم.
شیخ الاسلامی نقش روابط عمومی ها  را در معرفی و ارائه خدمات پولی و مالی اسلامی به مشتریان بسیار موثر و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: امروزه نقش روابط عمومی برای سازمان ها استراتژیک محسوب می شود و به عنوان یک ابزار مدیریتی مبنای حرکت علمی و حرفه ای سازمان ها قرار گرفته است.
وی اطلاع رسانی هدفمند و خلاقانه، مدیریت هوشمند هزینه ها، ارتقاء جایگاه روابط عمومی، ارتباط با ذی نفعان بانک، توسعه مهارت های ارتباطی کارکنان، الگو گزینی از بانک ها، نخبه یابی، بهره گیری از اساتید دانشگاهی، آموزش های تخصصی، مدیریت دانش، توجه به مسئولیت های اجتماعی بانک و توسعه ارتباطات درون سازمانی را از دیگر برنامه های اداره کل روبط عمومی و حوزه مدیریت عنوان کرد. 
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت با اشاره به تدوین سند مدیریت برند بانک مهر اقتصاد، ابراز داشت: بررسی و ارزیابی دقیق بخش‌های مختلف بانک مهر اقتصاد و سنجش میزان رضایتمندی مشتریان برای تبدیل شدن برند بانک به یک برند برتر در میان مشتریان، لازم و ضروری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: