کد خبر: ۳۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
جعفرزاده خطاب به محسن رضایی:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اظهارات اخیر محسن رضایی گفت: دولت را جزئی از حاکمیت بدانیم و با بیان غیرکارشناسی و عجولانه برای نظام تعهد ایجاد نکنیم و سطح توقعات مردم را بی جهت بالا نبریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اظهارات اخیر محسن رضایی گفت: دولت را جزئی از حاکمیت بدانیم و با بیان غیرکارشناسی و عجولانه برای نظام تعهد ایجاد نکنیم و سطح توقعات مردم را بی جهت بالا نبریم.

به گزارش خانه ملت، در بخشی از نامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: مصاحبه جناب عالی از پرداخت یارانه 100 هزار تومان به هر ایرانی ، آنهم در شرایط اقتصادی و درآمدی کشور در زمان فعلی، تعجب قاطبه اقتصاد دانان و مطلعین به منابع درآمد و هزینه کشور را برانگیخت. وی ادامه می دهد: از آن شخصیت فرهیخته بعید بوده و هست که مطلبی عنوان شود که از آن بوی رفتار پوپولیستی به مشام برسد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه می افزاید: جناب عالی می دانید که هدف از طرح هدفمندی حامل های انرژی، به عبارتی خلاصه تر صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی بود و با افزایش قیمت حامل های انرژی به همان میزان که از هزینه های دولت کسر می شد به همان میزان نیز برای دولت درآمد ایجاد می شد که اولا توزیع تمام این درآمد در بین کل آحاد ملت از هر طبقه و هر قشری اشتباه محض بود ثانیا این درآمد می بایست برای زخم های دیگر مملکت که برای آن پولی نداشتیم هزینه می شد و قرار بود صرفه جویی صورت پذیرد نه اینکه چاه دیگری حفر گردد!ایمن آبادی اضافه می کند: ثالثا اگر کل درآمد حاصل از صرفه جویی حامل های انرژی در بین تمامی حدود 76 میلیون نفر کشور به صورت مساوی توزیع می شد به هر نفر کمتر از 14 هزار تومان می رسید نه 455.000 ریال!؟ و این تخلف آشکار در دولت دهم به وقوع پیوست و متاسفانه کماکان ادامه دارد، در واقع جناب عالی که نمی بایست خارج از قانون برنامه ای ارائه نمایید و مناسب نیست دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از الفبای قانون هدفمند کردن حامل های انرژی که جای خود را به مرور زمان به هدفمند کردن یارانه ها داد! و اتفاقا اشتباه از همین نقطه بروز کرد و همگان سکوت کردند بی اطلاع باشید و به جای ساماندهی حامل های انرژی و سیاست کاهش در مصرف، تمام انرژی مسئولین شده تهیه منابع و توزیع آن و جالب اینکه هدف اصلی گم شده است و جالب تر اینکه عزیزی قبل از طلوع آفتاب بدون هرگونه محاسبه ، رقم آن را 150 درصد افزایش می دهد و از آن دفاع هم می کند!

نماینده رشت افزود: امیدوارم از این نوشتار ناراحت نشوید چون وقتی خواندم شما به دنبال باقی ماندن و پا برجا شدن مفهوم یارانه هستید! متوجه شدم اختلاف من و شما در مفهوم اصلی است!؟ البته اگر استعلامی از مرکز آمار ایران به استناد شاخص قیمت مصرف کننده در مناطق شهری و روستایی برای تثبیت قدرت خرید یارانه دی ماه 89 در سال مثلا 95 انجام می دادید هرگز بی محابا عدد یک صد هزار تومان را بر زبان نمی آوردید!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار