کد خبر: ۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم:
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با بیان این که پس از خروج بیمه معلم از فهرست تحریم ها، این که برخی بیمه گزاران فقط به بیمه گران خارجی اعتماد می کنند گلایه کرد.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با بیان این که پس از خروج بیمه معلم از فهرست تحریم ها، گشایش هایی در عملیات بیمه گری شرکت ایجاد شده است، از این که برخی بیمه گزاران فقط به بیمه گران خارجی اعتماد می کنند گلایه کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، محمد حبیبی در سالگرد تایید نهایی حکم دادگاه اروپا مبنی بر خروج بیمه معلم از تحریم گفت: رفع تحریم منافع خوبی برای شرکت داشت؛ چون تا وقتی تحریم بودیم اروپا و آسیای جنوب شرقی بیمه نامه بیمه معلم را قبول نمی کردند، ولی پس از رفع تحریم کم کم این موضوع برقرار شد.
وی با اشاره به این که به نظر می رسد همزمان با رفع تحریم ها و در شرایط پسابرجام، برخی بیمه گزاران نگاهشان را به بیمه گران خارجی معطوف کرده اند، افزود: گرچه هنوز شرایط لازم برای استفاده از ظرفیت بیمه گران خارجی به طور کامل مهیا نشده و مشکل تعامل با بانک ها و انتقال پول وجود دارد، اما باید بدانیم که بیمه گران اروپایی هم به بازار ایران چشم دوخته اند.
حبیبی اظهار کرد: طی سالهای تحریم، بیمه گران ایرانی به خوبی از پس عملیات بیمه گری در حوزه هاس بزرگ مانند کشتی، باربری و محموله های نفتی برآمده و در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده اند.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با تاکید بر این که پسابرجام در حوزه بیمه گری بیشتر به نفع اروپایی هاست، ادامه داد: البته شرایط جدید در بخش دانش فنی برای ما هم منافعی دارد، اما طبیعی است که ۸۰ میلیون دلار حق بیمه تولیدی در رشته های باربری، کشتی و هواپیما، برای خارجی ها جذاب باشد.
او با انتقاد از این که برخی بیمه گزاران در شرایط جدید دیگر حاضر نیستند با بیمه گران ایرانی کار کنند، این وضعیت را ناشی از دلایل فنی غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: نگاه صرف داشتن به خارجی ها، مناسب نیست.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با اشاره به این که بیمه مرکزی می تواند از مراجعه بیمه گزاران ایرانی به بیمه گران خارجی جلوگیری کند، گفت: مدتها بود که محموله های نفتی ما توسط ژاپنی بیمه می شد، اما شرایط تحریم باعث شد که این موضوع به داخل منتقل شود و تجربه بسیار خوبی را ایجاد کرد. به همین دلیل من معتقدم که بیمه گزاران ایرانی نباید فقط و فقط به خارجی ها چشم بدوزند.

نام:
ایمیل:
* نظر: