کد خبر: ۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
قائم مقام وزیر کشور:
قائم مقام وزیر کشور از مسئولان استان ها خواست با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند.

قائم مقام وزیر کشور از مسئولان استان ها خواست با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی در همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری های سراسر کشور با بیان این که وزارت کشور آرام - آرام خود را برای انتخابات 96 آماده می کند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که مردم برای آمدن به پای صندوق های رأی آماده تر شوند.وی ادامه داد: مسئولان سیاسی استان ها نقش مهمی در انتخابات دارند، بنابراین باید دقت خیلی بیشتری در این زمینه داشته باشند.معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این که معاونان استانداران با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی، تعامل خود را با سایر دستگاه ها بیشتر کنند از آنها خواست تا اجازه ندهند اختلاف ایجاد شود.مقیمی با بیان این که باید نشاط سیاسی را همچون انتخابات سال جاری ایجاد کنیم، افزود: احزاب، فعالان سیاسی و تشکل ها در چارچوب قانون باید فعالیت های خود را انجام دهند و ما باید شرایط فعالیت آنها را فراهم می کنیم.وی حق الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی طرفی در برگزاری انتخابات را از اصول اساسی وزارت کشور عنوان کرد و گفت: ما اگر به این سه موضوع توجه کنیم حضور مردم در انتخابات حداکثری می شود.قائم مقام وزیر کشور از معاونان استانداری های سراسر کشور خواست تا با فعال کردن دانشگاهیان از نخبگان استان ها نیز دعوت کنند که درباره اهمیت انتخابات صحبت کرده و آرام - آرام به سمتی برویم که از آذر و دی ماه انتخابات جای خود را در جامعه باز کند.

همچنین مقیمی در حاشیه همایش در مورد موضوع امنیت کشورگفت: امنیت سیاسی را در انتخابات قبل شاهد بودیم، دو انتخابات همزمان با تعداد زیادی داوطلب در اوج نشاط سیاسی برگزار شد.

وی افزود: در همه حوزه های ما انتخابات آرام و با امنیت کامل برگزار شد، برای همین تشکر می کنم که مدیران ما اقدامات پیشگیرانه خوبی مدیران داشتند.

مقیمی ادامه داد: مردم نقش خوبی در برقراری نظم انتخابات داشتند، هم اینک نیزهمه سعی می کنند فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قانون باشد.

وی تشکیل خانه احزاب را دراین راستا قدم بزرگی نام برد و گفت: البته ما هم باید کمک کنیم که احزاب بدانند، می توانند ما را نقد و نظارت کنند و این نیاز به پشتیبانی دارد.

مقیمی ادامه داد که موفقیت های دولت ناشی از همکاری مردم است وافزود: وزیر کشور در همایش استانداران بر چند موضوع از قبیل تکریم ارباب رجوع، مباحث آسیب های اجتماعی، معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی و نیز نقش استانداری ها در این زمینه و همچنین آمادگی برای انتخابات سال آینده، تاکید کردند.

مقیمی تصریح کرد که اگر دولت در کاهش تورم شاخص خوبی داشته نقش مردم تاثیرگذار بوده و باید توجه زیادی به پشتیبانی مردم داشته باشیم.

وی در مورد تغییرات فرمانداران و استانداران تصریح کرد که تغییرات در حد کم همیشه هست و افزود: برخی فرمانداران بازنشسته شدند برخی هم دوست دارند محل کار آنها تغییر یابد، تعداد کمی هم می گویند ادامه کار برایشان میسر نیست، سیاست ما در ادامه کار مدیران همراهی با برنامه های دولت و کارآمدی است.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد این که آیا غیر از احمدی نژاد به فرد دیگر تذکر برای فعالیت های انتخاباتی داده شده است یا خیر، اظهارداشت: ایشان هم آنقدر فعالیت تبلیغاتی نداشت، به عناوین دیگری به سفر می رفت و سخنرانی می کرد، موردی در این خصوص گزارش نشده است.

وی ادامه داد که تبلیغات انتخابات یعنی فردی اعلام کند نامزد انتخابات می شود، اینکه افراد باسابقه قدم بگذارند و توصیه هایی کنند همیشه هست.

مقیمی دامنه انتخابات شورا ها را وسیع عنوان کرد و افزود: شاید در این موارد تبلیغات شود که در این مورد با فرمانداران صحبت شده، تذکر دادیم افراد باید خود را برای آمدن در این فضا آماده کنند و این طبیعی است، کار احزاب و تشکل های سیاسی هم اساسا همین است.

برچسب ها: مقیمی ، اختلاف ، صندوق رای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار