کد خبر: ۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
با تصویب مجلس صورت می‎گیرد؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آب و برق و گاز مندرج در قبوض فقط یک بار در پایان زنجیره تولید و توزیع دریافت شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس به ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت پرداختند و بند ز این طرح را تصویب کردند.

بر اساس این بند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آب، برق و گاز با توجه به مالیات و عوارض مندرج ‏در صورتحساب (قبوض)‏ مصرف کنندگان و همچنین نفت تولیدی و فرآورده های وارداتی، فقط یک بار در انتهای زنجیره تولید و توزیع آنها توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (شرکت های پالایش نفت) و شرکت های دولتی تابع ذی ربط وزارت نفت و شرکت های گاز استانی و شرکت های تابع ذی ربط وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق و آبفاهای استانی بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و دریافت می شود.

مجلسی ها تصویب کردند: مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و عوارض طبق ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز شود. 

براساس این مصوبه، مبنای قیمت فروش برای محاسبه عوارض آلایندگی موضوع تبصره (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده، قیمت فروش فرآورده به مصرف کننده نهایی در داخل کشور است.

نمایندگان همچنین مساجد، حسینیه ها، درالقرآن ها، حوزه های علمیه، گلزار شهدا، امامزاده ها و خانه عالم را از پرداخت حق انشعاب و هزینه ها با رعایت الگوی مصرف معاف کردند.

با تصویب نمایندگان، وجوه واریزی به عنوان عوارض سهم شهرداری ها و دهیاری ها، درآمد دولت نبوده و 100درصد آن را براساس احکام قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت ماهیانه به حساب های ذیربط واریز می شود.

همچنین سازمان امور مالیاتی، خزانه داری کل کشور و وزارت کشور مکلف شدند به ترتیب، گزارش وصول درآمد، دریافتی ها و عملکرد موضوع این بند را در مقاطع سه ماهه به شورای عالی استانها و کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ارایه کنند.

با تصویب نمایندگان مجلس، پالایشگاه ها و واحدهای آلاینده نیز مشمول عوارض آلایندگی شدند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: